ETIKETTER

onsdag, september 12, 2012

Sultan


Vet du vad? Igår köpte jag världens godaste te. För en tid sedan smakade jag på ett grönt te på ett fik som var såååå himla gott. Det både doftar och smakar päron, tänkt dig som piggelin ungefär, fast mer fruktigt. Teet som jag drack på fiket heter "Sultan" och kom från butiken Oliv & Te här i Örebro. Du bara mååååååste gå dit om du har vägarna förbi. Det räcker med att du luktar på teet och du är såld, haha. Bor du inte här i närheten, kan du beställda det härifrån. Detta är ett grönt te, som är allmänt känt för att vara hälsosamt (från wikipedia: grönt te har bland annat sagts kunna underlätta viktnedgång och förebygga hjärt- och kärlsjukdomar), men om sanningen ska fram så brukar inte grönt te vara så där jättegott. MEN! Detta är nog det godaste teet jag någonsin druckit. Och jag har testat många sorter!

Ett litet tips! Gör små doftpåsar av ditt favoritte (i lösvikt) eller häll upp i en liten skål och placera i din garderob eller i rum som du vill ska dofta gott. Jag har gjort så med "Sultan" och idag när min man kom hem frågade han varför det luktade piggelin här hemma, haha!

Nu ska jag sluta svamla här och kolla på säsongspremiären av Trinny and Susannah stylar om Sverige. Älskar dem!

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Haha härligt att du gillar det, kram Sara på oliv&te :)

22 sep. 2012 23:37:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->