ETIKETTER

torsdag, september 27, 2012

Himmelska kanelbullar med sirap


Igår bakade jag kanelbullar. Jag brukar använda mig av ett recept som står i min gamla hemkunskapsbok från högstadiet eftersom bullarna blir helt faaaab! Är så glad att jag har sparat den boken för den kommer till användning många gånger när jag bakar. De bästa bakrecepten är oftast de lite äldre när det kommer till traditionella bakverk. Det finns en anledning till att nästan hela bak-Sverige äger boken Sju sorters kakor. Anyway, denna gång bestämde jag mig för att göra om receptet lite. Jag bytte ut sockret mot vit sirap efter att för länge sedan läst detta tips hos fina Linda. Gissa om det blev gott?! Du måste verkligen testa detta nästa gång du bakar bullar. Det blir en jättestor skillnad!

Om du undrar varför bullarna på bilderna här nedan har en rolig form, så kan jag berätta att jag först tänkte göra knytbullar. Dock ändrade jag mig efter att ha skurit upp degen i 20 bitar, så då vek jag dem bara i mitten. Men de blev ju väldigt charmiga ändå! Kul med ovanliga former, vissa blev hjärtformade, fint! (Hahaha jag råkade först skriva fjärtformade.)

Etiketter:

8 Comments:

Anonymous Sverige Bloggar sa...

Kan du mejla mig när du ser detta? mysklader[at]hotmail[punkt]com

Vi har ett erbjudande.

27 sep. 2012 22:45:00  
Anonymous Linda sa...

Hej Maria!

Visst blir det godare med sirap =) Glasyren blir mer krämig. Jätte fina bullar och jag hade gärna bott granne med dig nu hehe. Kram på dig fina

28 sep. 2012 10:22:00  
Blogger Victoria - My life My Love sa...

Gott det ser ut!!! Mums Kan du inte lägga upp receptet Ska baka nästa helg tänkte jag

29 sep. 2012 08:49:00  
Anonymous Anonym sa...

MUMS, GODA!!!

30 sep. 2012 19:20:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Linda: Myyyycket godare! Tack för inspirationen ;-) Haha, ja synd att vi inte bor närmare. Kramar!

30 sep. 2012 22:22:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Victoria: Det kan jag absolut göra :-)

30 sep. 2012 22:23:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: De är supergoda!!

30 sep. 2012 22:23:00  
Anonymous Anonym sa...

Recept tack! Dreglar efter dem redan :p
Älskar din blogg!

1 okt. 2012 14:19:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->