ETIKETTER

lördag, juli 21, 2012

Semestertider

Det märks på bloggen att vi har haft semester den senaste tiden va? Just nu befinner vi oss i Jönköping och jag har inte suttit framför dator förrän nu! Tänkte att jag skulle uppdatera er lite med några utvalda bilder från mitt Instagram-konto.

Syrran kom hem från Göteborg med allt godis som fanns på Liseberg. Yuuuummmiiii! I mina föräldrars trädgård finns alla möjliga bär att plocka. På bilden ser ni världens mumsigaste smultron. Yum!

En av mina bästa vänner förlovade sig i dagarna och vi var självklart på plats för att fira. Wow, vilken magisk kväll vi upplevde. God mat, härligt sällskap och ett så himla vackert par. Önskar er all lycka!

Vi besökte Stadsparken i Jönköping för några dagar sedan. Där har man så fin utsikt över denna vackra stad. Ångrar lite att jag inte tog med min systemkamera för att fota lite. Avslutade besöket med banana split - hjälp vad gott det var! Ja, ni ser ju själva...

Vi har promenerat en hel del i skogen och det är ju bra eftersom vi hela tiden bjuds på massa goda desserter. Här ovan ser ni ostkaka med sylt och grädde som vi fick hos min ena syster. Brukar ni äta ostkaka? Vi kom fram till att det nog är mer vanligt här i de småländska trakterna än vad det är i andra städer. Eller vad säger ni?

På tal om desserter så fick vi en så himla god chokladkaka hos min andra syster. Hon hade tillsatt pärlsocker i själva kakan och oooooj så bra det blev! Ska definitivt testa det nästa gång jag bakar! Sist med inte minst så har jag lekt en massa med mina härliga syskonbarn. Här ovan ser ni mitt lilla charmtroll Darth Vader. "Me de fås bi wi-ja". Haha!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Ha en forsatt skön sommar!
Kram

24 juli 2012 20:29:00  
Anonymous tindra sa...

Fina bilder...

Vi älskar ostkaka här :) Maken min som "lärde" mig och äta det....gott m massa sylt :)

26 juli 2012 18:54:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->