ETIKETTER

onsdag, augusti 17, 2011

Nyttig paj på Marias vis


Här kommer receptet på er begäran! Dessa nyttiga pajer är nog det enklaste man kan baka. Som jag nämnde tidigare så varierar receptet på dem, man kan i princip ha i vilka bär som helst.
Denna gång hade jag:

♥ Banan
♥ Jordgubbar
♥ Hallon
♥ Honung
♥ Havregryn

Gör så här:
Mängden på bären/frukten varierar beroende på hur mycket du ska göra. Till fyra mini-pajer hade jag en banan som jag skivade och lade i botten i alla formar. Sedan fyllde jag två stycken formar med jordgubbar. De resterande två formarna fyllde jag med hallon. Sedan toppade jag alla med lite honung (valfritt). Slutligen kokade jag upp 1 dl havregrynsgröt (havre + vatten + salt) som jag sen hällde över all fyllning. In i ugnen med dem tills de fått lite färg och saften från bären börjat bubbla. Jag hade i dem i ca 10-15 min i 250 grader. Vill man vara nyttig så kan man äta pajen som den är, annars kan man servera med vaniljsås eller glass. Resultatet blev hur smarrigt som helst! ;-)

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Hittade precis din blogg och jag måste säga att jag älskar den! Snygg, bra bilder och text.
En grej som jag tänkte på när jag gick in och kollade i dina olika kategorier, är att det inte finns någon knapp för "tidigare inlägg". Tyckte det var lite synd för eftersom jag hittade bloggen precis så kollar jag gärna på gamla inlägg också. :-)

18 aug. 2011 00:28:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Åh, tack snälla du för dina fina ord! :) Ja, det är verkligen jättedåligt att det inte finns en sådan funktion. Jag är medveten om det sedan tidigare och har försökt att åtgärda det utan resultat. Tror jag råkade ta bort den funktionen för flera år sedan av misstag och har inte lyckats att fixa det. :-( Ska försöka att åtgärda det! Tack ännu en gång och välkommen hit! :-)

18 aug. 2011 08:34:00  
Anonymous Anonym sa...

Okej men då vet jag och tack för välkomnandet! :-)

19 aug. 2011 00:42:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->