ETIKETTER

tisdag, februari 03, 2009

Spara? Slösa?


Här ser ni en liten jämförelse mellan sandaletterna från Yves Saint Laurent och de jag köpte från Urban Original. Visst är de lika identiska? Jag har länge gillat modellen men det var inte förrän jag såg dem på Olivia Palermo från MTV-serien The City som jag verkligen ville ha dem. Du ser dem på henne på bilden längst upp i kollaget. Budget (de nedersta bilderna) går loss på 177 kr, medan lyxvaran kostar runt 7 000 kr.
Vad föredrar du? Lyx eller budget?

Etiketter: ,

10 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Budget! Och jag måste ta och kolla in den där sidan snart.

3 feb. 2009 22:55:00  
Anonymous Anonym sa...

skit snygga skor. vart hittar man dom på hemsidan? är din systers skor från samma sida.
jättte bra blogg :)

3 feb. 2009 23:49:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag föredrar lyx, men plånboken föredrar budget;)

4 feb. 2009 09:04:00  
Anonymous Anonym sa...

jäklar, de var ju skitlika. Hade lätt köpt budgetskorna, men det hade ju varit kul med ett par äkta YSL också. Fast det tycker inte min plånka, haha.

4 feb. 2009 09:11:00  
Anonymous Anonym sa...

Kan man hämta ut skorna på någon pressbyrå i närheten eller kommer dem hem till en? Kan man välja?
=)

4 feb. 2009 19:41:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Hmm ingen aning. Mina kom hem till dörren tidigt på morgonen (Svenska Posten, ingen budfirma). Slipper du tullavgiften så kommer den nog hem, om du måste betala tull så måste du nog hämta ut den genom att betala tullen. Men skriv "gift" i kassan så slipper du förhoppningsvis tull. Sen beror det säkert på hur du bor, om det är villa/radhus eller lägenhet.

4 feb. 2009 19:43:00  
Anonymous Anonym sa...

Hej, liten fråga om storlekarna. Hur var dom? Större eller mindre än hemma? Vad har du på skor från typ Bianco och vad beställde du hem? Tacksam för svar och söt blogg! :)

4 feb. 2009 20:37:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Tack! :) Jag ock min syster köpte 4 par skor, du ser alla på bloggen. Storlekarna därifrån var liiiiiite större än vanligt, men de sitter bra ändå. Jag tycker att Bianco har små storlekar men vanligtvis har jag storlek 41 och det motsvarar en 10:a i Usa. 10:an passade mig men var liiite stor. Dock passade den ändå bra, så jag antar det är bäst att köpa den storlek som motsvarar din egen :)

4 feb. 2009 20:54:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: kan tillägga att min syster köpte en halv storlek för liten och de satt jättebra!

4 feb. 2009 20:55:00  
Anonymous Anonym sa...

A men vad bra, jag brukar ha storlek 41 på Bianco, då jag också tycker deras skor är lite små. Men tack så mycket för hjälpen! :)

4 feb. 2009 21:08:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->