ETIKETTER

tisdag, augusti 19, 2008

Här har du fusklärarna!

Hihihi. Varje höst då nya studenter anländer till vår utbildning på högskolan i Jönköping, anordnar vi treor på medie- och kommunikationsvetenskapligalinjen ett så kallat fuskupprop. Och det är precis som det låter. Ett upprop, fast på låtsas. I söndags och under måndagmorgon träffades jag och mina klasskompisar i skolan för att gå igenom hela charaden. Vi hade låtsaslärare, låtsasstudenter och massa kameramän. Hela uppropet gick ut på att driva med de nya studenterna (nollorna) och ge dem en ganska så hemsk och förvirrande start på terminen. Vilket i slutändan bara är kul förstås. :) Min roll gick ut på att spela fusknolla (ny student) som satt bland studenterna och fällde jobbiga kommentarer hela tiden om alla andra. Haha, det var så jäkla roligt. Det bästa är att allt finns inspelat på band! :D Du kan läsa och se bilder från uppropet här!

Update: Och här kan du läsa om de stackars nollorna som blev lurade hihi

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym sa...

hahahah va roligt :D

20 aug. 2008 14:12:00  
Anonymous Anonym sa...

hahahah va roligt :D

20 aug. 2008 14:12:00  
Anonymous Anonym sa...

tack gumman. hon är cool min lilla tjej :-)

20 aug. 2008 21:39:00  
Anonymous Anonym sa...

Tänk att jag missade allt det där! Lite nyfiken på hur utbildningen fortskrider (så att jag kan inbilla mig att jag varit där), skriv oftare om det! Vilka kurser läser du närmsta tiden? Vad ska du göra för ex-jobb?
Berätta...

23 aug. 2008 17:38:00  
Anonymous Anonym sa...

Men stackars dem, man är ju så nervös första dagen.. Men ja lite kul ändå!

25 aug. 2008 10:20:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->