ETIKETTER

söndag, mars 23, 2008

Ben & Jerry's glassprovning

I onsdags var jag och min kollega Katarina på Ben & Jerry's glassprovning. Vi fick testa på deras nyheter för i år och jag kan berätta att jag är helt kär! Ben & Jerry's tillverkar verkligen de godaste glassarna! De tre nyheterna heter:

- Baked Alaska = vaniljglass med marshmallows och vit choklad
- Bohemian Rasberry = vaniljglass med hallon och browniebitar
- Chunky Monkey = bananglass med choklad och valnötter

Jisses vilka glassar! Alla tre var verkligen supergoda, det är svårt att välja ut en favorit faktiskt! I vanliga fall tycker jag inte om vit choklad (Baked Alaska), brukar bli för sött, men i detta fall så smakade det delikat! Bohemian Rasberry innehöll supergoda browniebitar! Men favoriten är nog Chunky Monkey, är en sucker för bananglass! :) Fick hem en av varje glass dessutom, så när jag åker tillbaka till Sthlm blir det glassfest haha.

Etiketter: , , ,

9 Comments:

Blogger Emelie sa...

Åå!:D Mums<3<3

23 mars 2008 00:31:00  
Anonymous Anonym sa...

De har en med kakdeg i... den är grymmast. Testa!!

23 mars 2008 00:39:00  
Anonymous Anonym sa...

har aldrig ätit ben&jerrys men nu blev jag verkligen verkligen sugen!

23 mars 2008 06:29:00  
Anonymous Anonym sa...

Åh, vad sugen jag blev! Alla låter verkligen lika goda, men jag blev nog mest sugen på Bohemian Raspberry då både hallon och choklad ligger mig varmt och hjärtat. När kommder de ut i butik? Trevlig helg på dig!

23 mars 2008 07:51:00  
Anonymous Anonym sa...

Fan att jag missade det, ska testa bananen ngn gång, den kan jag tänka mig är gudmolig! ;)

23 mars 2008 09:31:00  
Anonymous Anonym sa...

Jisses vilka goda glasskombinationer. När kommer de ut i handeln?

23 mars 2008 15:58:00  
Anonymous Anonym sa...

det ser jättegott ut! jag har inte ens smakat deras glass :P

24 mars 2008 11:38:00  
Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Ben & Jerry ÄR bäst. Åt det i NY för första gången och sedan dess är det min last. :-)

25 mars 2008 10:10:00  
Anonymous Anonym sa...

låter livsfarligt för beach 2008;)

25 mars 2008 13:23:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->