ETIKETTER

söndag, juni 03, 2007

Grillad mat är aldrig fel!

Eftersom jag är medlem hos Buzzador fick jag i fredags kyckling från Krongåfel hemlevererat till dörren. Väldigt bekvämt och smidigt. Här hemma ordnade vi därför en grillkväll igår kväll och vi hade verkligen tur med vädret - sol, sol och bara sol.
För 10 personer grillade vi följande från Kronfågel:
- Kyckling pepparstek
- Kycklingspett (rosé, basilika, lemon)
- Kyckling lårfilé (chili och aprikos)
Övrigt:
- Köttfärsbiffar
- Pizzor (i vedugn)
- Sallad och Tzatziki (muuummmmms)

Kycklingpepparstek
Riktigt, riktigt god kryddmix. Inte för mycket, inte för lite. Lagom.Kycklingspett
Kryddningen ska vara rosé, basilika och citron. Jag kände en lätt citronsmak som gjorde kycklingen väldigt fräsch. Annars så var det inget speciellt med den. Tyckte inte den var tillräckligt kryddad.Lårfilé
Chili och aprikos är en rolig kombination. I detta fall var det verkligen lyckat, helt klart min favorit bland dessa tre. Rekommenderas varmt.

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Vad gott!!! *dregglar*

3 juni 2007 14:22:00  
Anonymous Anonym sa...

Blev medlem nu genom länken :D

3 juni 2007 14:28:00  
Blogger Keers. sa...

Åh, vad gott och mysigt med grill! jag får väl prova Lårfilén någon gång, lätt som en god kombo!

3 juni 2007 16:49:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->