ETIKETTER

måndag, december 12, 2011

Pepparkakshus från förr

Hej alla glada!
Hoppas att ni alla haft en rolig helg! Här hemma klädde vi granen och gjorde lite julfint. Är inte helt färdig än utan ska köpa till lite fler grejer från stan. Ska dessutom börja julbaka snart... Har ni tips på något gott? Förresten, minns ni pepparkakshuset som jag gjorde förra året? Vet inte om jag är så sugen på att göra ett i år. Det var ganska enkelt att sätta ihop, men hur jobbigt som helst att dekorera, haha! Det är ju trots allt dekorationen som "gör" huset. Och eftersom huset egentligen blir en inredningsdetalj så kan man passa på att använda sig av färger som man vet passar in hemma hos en.
Ska ni baka pepparkakshus i år?

Etiketter: ,

7 Comments:

Anonymous Karin sa...

Åh så sött hus!

12 dec. 2011 12:47:00  
Anonymous Anonym sa...

Vad fint! Jag är precis klar med vårt hus och det blev en katastrof, men barnen blev förtjusta. Ruskigt svårt att dekorera. Har du några tips på hur man ska dekorera?

12 dec. 2011 15:13:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Karin: Tack!

Anonym: Tack! Ett tips är att googla runt för att finna lite inspiration. Googla gärna på engelska (gingerbread house) då får du fram fler bilder. :) Lycka till!

12 dec. 2011 15:38:00  
Anonymous Anna sa...

ÅHHH VILKET FINT!

12 dec. 2011 21:56:00  
Anonymous Anonym sa...

Hej Maria, är det enklast att dekorera huset innan man sätter i hop den? Hur dekorerade du den? Med en sprits eller har du någon speciell apparat?

13 dec. 2011 01:48:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Hej! Som du kan se här:
http://www.mariabloggar.se/2010/12/mobilblogg-pepparkakshus.html
så dekorerade jag väggarna innan jag monterade ihop det. Men taket dekorerade jag EFTER att jag jag monterat det. Finns nog inget facit egentligen utan pröva dig fram. :-) Jag dekorerade med färdigköpt kristyr som finns att köpa på typ Ica och Willys, märket är Dr. Oetker och de har olika tuber i olika färger. Lyckades hitta en liten bild på nätet, spana in den här:

http://platform.ak.fbcdn.net/www/app_full_proxy.php?app=112418368824621&v=1&size=o&cksum=60ed3a53efc49bc94aa85ddf15722698&src=http%3A%2F%2Fwww.campaignhost.se%2Fdroetker%2Fcampaign101115%2Ffb%2Fimg%2Fkristyr.jpg%3Fnew

Lycka till! :)

13 dec. 2011 10:06:00  
Anonymous Vicki sa...

Duktig :)Den blev ju riktigt fin

13 dec. 2011 12:00:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->