ETIKETTER

fredag, februari 25, 2011

Recept på mina smoothies

Hello Maria! :) Alltså din smoothie ser jätte god ut, men ärligt talat orkar man verkligen blanda 55 tusen saker ;) tar det inte lite för långt tid? :) Vänliga Hälsningar, Jwan

Hahaha! Tack för din kommentar Jwan, loved it! Och vetu vad, det är inte alls svårt. Jag bara slänger ihop allt i en bunke och mixar! :-)

Okej. Ni är många som har frågat hur jag gör mina smoothies, så nu tänkte jag passa på att berätta! Haha, fick det att låta som om det vore en stor hemlighet och att det är svårt. Det är det inte. Busenkelt. Jag följer inga speciella mått utan kör mer på känsla och erfarenhet. Man kan i princip använda vilka frukter och bär som helst (pröva dig fram!), men på bilden här ovan ser ni mina favoriter. Det vanligaste misstaget man gör när man ska mixa ihop en smoothie är att man använder för mycket yoghurt. Så ta det lugnt med yoghurten och öka istället mängden bär.

När jag gör smoothies, för två personer, har jag alltid i en hel banan. Sedan har jag i en massa bär, kanske 1,5 dl? (Bären får gärna vara sådär isiga som jordgubbarna är på bilden. Det bidrar till att smoothien blir riktigt kall och smarrig, annars kan man ha i en isbit istället om man vill, men det har jag aldrig. Häll i en msk havregryn om du vill, jag gör det ibland om jag har en lång dag framför mig. Havregrynen gör att man håller sig mätt längre och smakar absolut ingenting eftersom de bryts ned i mixern.) Slutligen häller jag på yoghurten som ett täcke över allt (blir lättare för mixern då) och mixar! Fääärdigt! :-)




Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Mickan sa...

Mums! Den såg riktigt god ut! :D

25 feb. 2011 22:50:00  
Anonymous Jwan sa...

Haha, va du är fin! Tack för receptet :)

Vänliga Hälsningar, Jwan

27 feb. 2011 07:50:00  
Anonymous Lexi sa...

Haha gott! Fixar det nog ikväll! =P

28 feb. 2011 10:43:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->