ETIKETTER

söndag, november 21, 2010

Världens godaste morotskaka!


Här kommer en massa bilder på bakandet av morotskakan som jag fixade till fars dag. Det här är världens godaste recept som jag alltid får komplimanger för, blir alltid succé! Vill du spara ner mitt recept? KLICKA DÅ HÄR!

Köper alltid ekologiska morötter för att de är sååå himla mycket godare än vanliga.

Smöra (med kärlek haha!) och bröa bakformen.

Vispa sedan äggen fluffiga och tillsätt sockret.

Vispa tills smeten blivit tjock och fluffig. Tillsätt mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel. Vispa!

Tillsätt en liten stänk vaniljarom (valfritt) och rör om. Finriv morötterna och blanda i dem.

Kakan blir jättegod även om man inte använder vaniljarom, men det har jag i nästan allt jag bakar, som en liten hemlig ingrediens... Inte så hemlig längre kanske? Haha!

Häll i smeten och grädda i mitten av ugnen i ca 35 minuter, 175 grader. Ta ut och låt sedan kakan svalna.

Förbered glasyr genom att blanda Philadelphiaost, florsocker och smält smör.

Taddaah! Jag har dekorerat med strösselhjärtan och chokladbokstäver.

Etiketter:

12 Comments:

Anonymous d e s s l i k e s . c o m - High heels gives you a better view. sa...

Meen vilket härligt inlägg och underbara bilder! Nu kan ju mitt lussekatts inlägg slänga sig i väggen haha ;D Det där måste jag prova!

21 nov. 2010 22:07:00  
Anonymous Malin sa...

Ahhhh!!! Vilka underbara bilder!!! Maria mer mat! Det här var ett helt underbart inlägg!!!!!

21 nov. 2010 22:14:00  
Anonymous Malin sa...

åhh härligt! vart köper man chokladbokstäver?

22 nov. 2010 00:42:00  
Anonymous Anonym sa...

Ska det inte vara något smör i kakan? Kram

22 nov. 2010 08:26:00  
Anonymous Anonym sa...

MUMSIG :P

22 nov. 2010 09:31:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Desslikes: Haha, men joooo dina lussekatter såg riktigt mumsiga ut!!!

Malin: Haha tack gumman!

Malin: De säljs i små förpackningar på ICA Maxi men säkert på fler ställen? Kolla fyllan för bak i affären. Kan fota och lägga upp bild på kartongen om du vill?

Anonym: Nix pix inget smör :)

Anonym: Det var den verkligen ;)

22 nov. 2010 10:20:00  
Anonymous Anonym sa...

ÅHHHH, VA GOTT!!!

22 nov. 2010 10:46:00  
Anonymous Anonym sa...

Ser riktigt gott ut!!

22 nov. 2010 10:48:00  
Anonymous Linda sa...

Vad fint du gör med bilderna, verkligen duktig!

22 nov. 2010 20:38:00  
Anonymous sanna sa...

VAD FIIIIIIIINT!!!!! Jag ska definitivt testa det någongång!

22 nov. 2010 21:06:00  
Anonymous Anonym sa...

Kör du på en dubbelsats till den där formen eller gjorde du 2 kakor? Tacksam för svar fort för jag håller på med kakan nu :)

26 nov. 2010 18:50:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Yes, dubbelsats! Men jag rekommenderar att göra en sats, det blir en himla massa kaka annars haha :-)

26 nov. 2010 19:19:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->