ETIKETTER

måndag, januari 11, 2010

Tacopaj

Idag blev det tacopaj till middag! Lyckades hitta ett urgammalt recept från hemkunskapen under högstadiet (!) bland mina receptböcker. Jag och mannen testade att laga (ja, klart att han hjälper till mohihi) och det är hur enkelt som helst. Och gott! Kommer definitivt att bli fler tacopajmiddagar i detta hem! Varsågod, recept för 2 personer:
♥ 1 ½ dl vetemjöl
♥ 50 gram margarin
♥ 1 msk vatten
Arbeta ihop degen och grädda i 200 grader i 10 min.

♥ 150 gram köttfärs
♥ 1 finhackad lök
♥ ½ påse tacokrydda
♥ ½ dl vatten
Bryn köttfärs och lök. Tillsätt krydda och vatten.

♥ 1 finhackad tomat
♥ 1 dl creme fraiche
♥ 2 msk majonäs
♥ 1 dl riven ost
♥ Salt & peppar
Blanda ingredienserna.

Häll köttfärsen över pajskalet och täck den med toppingen.

Grädda mitt i ugnen i 225 grader (ca 15 min). Fäärdigt!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym sa...

mmmmm. Vad GOD!!!!!

19 sep. 2011 19:04:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->