ETIKETTER

lördag, januari 09, 2010

Rocky Road, gör din egen choklad!

Tänkte dela med mig av några bilder från mitt julbakande. Det här är verkligen superenkelt att laga och passar perfekt för alla er chokladälskare där ute! Du väljer själv vilka ingredienser du vill ha och hur pass mycket, men basen består av vanlig mjölkchoklad. Ju fler ingredienser, desto mer choklad behövs. Jag använde mig utav:
♥ 6 st stora marshmallows (eller fler mini-marshmallows)
♥ 1,5 dl mini-Smarties
♥ 1 dl hasselnötter
♥ 5-6 st Dumlekolor
♥ 400 gram mjölkchoklad

Smält chokladen i micro eller över vattenbad.

Ta sedan bort skålen från vattenbadet och förbered de övriga ingredienserna.

Använd mini-marshmallows eller gör som jag: klipp sönder stora marshmallows i mindre bitar. Hacka nötterna och skiva dumlekolorna.

Blanda alla ingredienser och häll ut på en plåt med bakplåtspapper. Ställ sedan chokladen i kylen och låt stelna.

Skiva chokladen i valfri storlek när chokladen har stelnat. Fäääärdigt! Jag föredrar när chokladen serveras kall, yum!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Ko sa...

Herregud det där ser gott ut :O mariaa, du ska göra sånt till mig när jag besöker dig, men utan smartiesarna! Tack :* <3 // dalida.se

10 jan. 2010 17:26:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->