ETIKETTER

fredag, oktober 03, 2008

Att förlora någon är smärtsamt


Döden är hemsk!
Hittade två små filmer från youtube hos Ellinor. De handlar om två fotbollsspelare som fallit ihop på planen och dött. Så otroligt hemskt! Ena stunden är de glada och springer runt på planen, i nästa så faller de ihop och bara dör. Håller med Ellinor om hur kort livet faktiskt är och hur snabbt det kan ta slut. Det händer lätt att man tar livet för givet. Vad som helst kan faktiskt inträffa när som helst... Vila i frid Miklos och Antonio som bara blev 24 och 22 år!

Jag klarar inte av att se filmerna igen, att dö så plötsligt vid så ung ålder är hemskt. Jag hade två kusiner som båda gick bort väldigt hastigt och det är otroligt smärtsamt. Går inte att beskriva den känslan men det har gjort att jag idag inte tar livet för givet. Det har tyvärr också gjort att jag är extra nojig och rädd för att förlora fler människor som står mig nära...

Brukar inte vara så här personlig i bloggen, men efter att ha sett filmerna kände jag för att lätta lite på hjärtat. Vill dessutom uppmana er alla att aldrig ta något för givet. Livet är för kort för att bråka och vara osams. Fyll livet med kärlek och glädje istället. Kramar //Maria

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Jag beklagar sorgen över dina kusiner :-(

Klänningen köpte jag av en tjej i Tumba

3 okt. 2008 14:25:00  
Anonymous Anonym sa...

förlorade nyligen min farbror i en hjärtattack. 53 år gammal.
ger verkligen en tankeställare.

tack för en bra blogg

3 okt. 2008 14:38:00  
Blogger johanna - everyday is a fashionshow sa...

Såg också filmerna hos Ellinor. Fy vad hemskt! Att det bara kan ta slut sådär. Tårarna rullar ner för kinderna när jag kollar på klippen :(

3 okt. 2008 15:05:00  
Anonymous Anonym sa...

Aloho Mhaselen!

3 okt. 2008 15:24:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Guccimama: Tack!

Sandra: Jag beklagar sorgen! :(
Tack själv för att du läser den =)

Johanna: Ja, det är hemskt!

Baby loonia: Taudi, aloho mhase a mithathcho!

3 okt. 2008 15:51:00  
Anonymous Anonym sa...

Livet är för kort för att bråka och vara osams...så sant.

Usch, det knep till i mitt hjärta när jag såg detta. Speciellt med Antonio då hans vänner försökte rädda honom. Kroppen lägger av så lätt.

Vet inte varför, men det har pratat så mkt om döden på sistone. Inte bara i bloggen av dig, men även bland några som står mig väldigt nära. Vet inte varför...
När det är dags, så är det dags. Man får bara tro att det inte tar slut här...

3 okt. 2008 23:57:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->