ETIKETTER

måndag, maj 07, 2007

Min kväll med Beyoncé Knowles

Hej alla söta läsare. Nu är jag äntligen tillbaka till Jönköping och tänkte därför berätta hur jag upplevde Beyoncés konsert. Såhär 4 dagar efteråt så kan jag tala om att jag fortfarande inte kan finna några ord för att bäst kunna beskriva känslan. Beyoncé var så jädrans duktig och en snyggare sångerska får man leta efter! Shit vilken utstrålning! Hon ser lika snygg ut i verkligheten som på bild, hon såg nästan ut som en vacker docka, helt perfekt....
20:30 började konserten med att Beyoncé kom upp genom en lucka i scengolvet ur en massa rök. På sig hade hon en hellång glamourös klänning i glittrande silver. När hon väl kom ut ur luckan ryckte hon av sig underdelsen och vipps så hade henne eleganta långa klänning förvandlats till en minimalisk klänning i samma material. Shit och wow var två ord som konstant dök upp i huvudet!Klädbyten var det gott om, ca 7 st och varje gång kom sjärnan ut i en ny fantatisk outfit, den ena snyggare än den andra. Herregud vilka fantastiska skor människan äger! Vill ha allt, allt, allt!

Musiken var grymt bra. Vilken röst! Att hon kan sjunga vet vi alla, men SHIT! Hon var verkligen helt ... heltt...jag finner inga ord! Hon sjunger roligt nog grymt mkt bättre live än på skiva haha... konstigt va? En positiv sak var att Beyoncé även sjöng Destinys childs gamla hitlåtar som bl.a. "Say my name", "Independent woman" och "Survivor". Den låt som hon framförde allra bäst var "Dangerously in love", jag rös i hela kroppen! Kul att hon också sjöng hennes och Shakiras låt "Beautiful liar". Jag gillar låten "Cray" med Gnarls Barkley och överraskande nog så valde Beyoncé attsjunga den, kan avlöja att hon sjunger den bättre än honom haha.

Värt att nämnas är att Beyoncés band endast bestod av tjejer. 13 tjejer på plats som spelade allt från elgitarr till keyboard. Hon hade hela 3 kvinnliga trummisar som praktiskt taget kicked ass! Hon hade 6 kvinnliga dansare som var sjukt duktiga, påminde om Pussycat Dolls shower. Hon hade dessutom 4 manliga dansare som var lika duktiga dem. Alla dessa, dansare som bandmedlemmar fick alla sin stund i rampljuset under konsertens gång.

Vid 22:30 var det dags för sista låten - "Irreplacable" - MIN FAVORIT SOM JAG VÄNADE PÅ HELA KVÄLLEN! Hon fick igång hela globen då alla pekade åt vänster... ni vet.. "...to the left to the left..." Mäktigt var det! När showen var slut och Beyoncé mottog publikens jubel och applåder, fnittrande hon lite sådärgenerat haha... urgulligt!

Kvällens kändiskoll: Ja, jag fick faktiskt syn på Idol-Erik Segerstedt på McDonalds' precis utanför Globen. Han är ganska kort i verkligheten, men ser lika bra ut i verkligheten som på tv haha ;) Jag råkade av misstag på ögonkontakt med honom när jag diskret skulle kolla om de verkligen va han, då vände han på huvudet och kollade på mig också... Oopsy! Diskret my ass haha. Förband var Lemar, han sjöng i en halvtimma innan the queen, var heeeelt ok!

Sammanfattningsvis så var detta en magnifik kväll och ett underbart minne. Denna minnesrika och underhållande kväll var värd vartenda öre av de 450 kr jag spenderade på biljetten. Jag avslutar detta genom att säga som Aftonbladets Jonna Sima sa:
"Alla som inte var där var helt enkelt på fel plats"
Foton: Emma Svensson/Rockfoto, Magnus Jönsson, Andreas Bardell, Ingvar Karmhed

Etiketter: ,

10 Comments:

Anonymous Anonym sa...

aaaaaaahhhh shet 450 kr är ju inget för en bra artist liksom! OMG synd att man missade det :(:( de måste varit så himla mäktigt :)jag va verkligen på fel plats :P

7 maj 2007 13:11:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Sneki: JAAAAAAAA!! Varför kom du inte?! Jag har faktiskt aldrig tidigare vart med om ngt liknande! Det var helt perfekt!!!

7 maj 2007 13:20:00  
Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Konserter är alltid konserter och är artisten duktig spelar det nästan ingen roll vad man går på! Men hon är ju superbra så dubbelt upp :-)

7 maj 2007 13:25:00  
Blogger Puman sa...

Fan att jag missade! Men tack för bilderna och ditt inlägg.

Snart kommer Justin Timberlake.
Jag kommer inte missa den chansen. :)

7 maj 2007 13:56:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Miss Upsey Daisy: Ja det e klart, men tro mig, hon var helt gudomlig haha...

Puman:Åh jag vill oxå påjustin men det är heeelt slutsålt! :( Ha suuper kul ota massor av kort!!

7 maj 2007 14:00:00  
Blogger Sabine sa...

Gud vad roligt! Är grymt avis just nu!

7 maj 2007 15:26:00  
Anonymous Anonym sa...

Jaaa! Visst var hon bra?! Jag var helt lyrisk efteråt. Hon var så himla grym! Har varit på de två tidigare Destiny's child konserterna innan men denna var så sjukt mycket bättre än de båda tillsammans. Beyoncé äger!

7 maj 2007 16:09:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Sabine: Ja det va riktigt riktigt bra!! Du borde vart där! :)

Tesan: JAA! :D haha jag va oxå helt lyrisk haha! :D Vart satt du? Lr hade du ståplats?

7 maj 2007 16:30:00  
Anonymous Anonym sa...

Låter hur underbar som helst =)

7 maj 2007 21:56:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Madda: Det var det verkligen :D

7 maj 2007 22:42:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->