ETIKETTER

torsdag, april 19, 2007

MEN HALLÅ SKRIK LITE IAF!

Har ni någon gång sett på tv när någon genomgår en makeover? Jag syftar då främst på amerikanska program som ex. Oprah eller The Tyrah Banks show. Har ni sett hur den omstylade personens familj jublar och skriker ut sin förvåning och glädje över det förtjusande resultatet? De bokstavligt talat SKRIIIKKEEERRR ut glädjen :D Man blir verkligen uppjagad själv hemma i soffan och sitter & ler stort som om man själv vore släkt med personen haha...
I alla fall, jag zappade nyss mellan kanalerna och fick se slutet av programmet Go´kväll på Svt 2. Där var det en kvinna som såg ut att vara minst 60 år och hon blev omstylad från topp till tå. Hon blev verkligen mkt snyggare än det tidigare resultatet - det var en enorm skillnad! Hon såg minst 15 år yngre ut! "Shit! tänkte jag när jag såg henne, hennes familj kommer säkert jubla när de får se henne!" Men hur var familjens reaktion? Asså herregud. Familjen log lite grann och sa knappt något. De stod där ganska stela och log bara. Hon som blev omstylad verkade inte ens glad. När programledaren frågade om hon skulle behålla stile svarar hon: "Aaa, kanske, vi får se". Men herregud hon var ju skit snygg! Vilka tråkiga människor! Är vi svenskar så där tråkiga? Är det fult att påpeka att man är snygg? Är det bara amerikanare som vågar skrika ut sin glädje på tv? Skulle vilja skaka om henne och skrika: HALLÅ VAKNA, DU HAR ALDRIG SETT BÄTTRE UT DAMEN!

Ps! Såg fiiinaste regnbågen på himlen i eftermiddags. Nu snöar det rejält ute... buhuu!
Foton: Svt

English: When we see makeovers on tv, like on Oprah or The Tyra Banks show, we are used to see relatives go crazy when they shout and scream of joy. Today I saw a makeover on tv on a swedish show, and the woman that got the makeover looked 15 years younger, yet she just stood in front of the mirror and didn't say so mutch. Her realtives just stood there and smile a little. WEIRD! She looked a lot better than before. Are we swedes like this? Is it a bad thing to say that we look great?

Etiketter:

10 Comments:

Blogger Ivana sa...

Haha I know! Här i sverige vågar man inte ens vara FÖR glad :)

19 apr. 2007 21:09:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Ivana: haha ellerhuuur! gaaalet!

19 apr. 2007 21:15:00  
Anonymous Anonym sa...

Hej marishien! Ett tag sen kommentera faktiskt.. ville bara påpeka att det faaktiskt inte var snö, utan hagel! Hagel känns heelt ok, iaf bättre än snö i april månad då hälften av befolkningen redan har bränt sig i solen;)
PUSS
zalga

19 apr. 2007 22:28:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Zalga: hahaha hej gulleett! jaa det gick faktiskt över i snö! HELT SJUUUUUKT!!!! Fick leta fram vinterjackan idag! blä! Puss på dig, ses imorrn ;)

19 apr. 2007 22:38:00  
Anonymous Anonym sa...

HAHAH det är så sant ;D jag såg på tv4 o kvinnan var inte ens glad eller tacksam! ibland undrar man varför de egentligen sökt hjälpen.. på tex extreme makeover brukar familjemedlemmarna gråta och springa fram o krama :D

20 apr. 2007 18:35:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Charlie: hahaha exakt! jag vill se mer glädjetårar och skrik och hopp i luften hihi :D

20 apr. 2007 19:43:00  
Anonymous Anonym sa...

Ja, jag såg det där programmet. Fasiken vad stela de var. Herregud, jag blev nästan irriterad! Ingen reaktion alls...

21 apr. 2007 08:08:00  
Blogger anna sa...

Svenskar har väl också ett rykte om sig att vara så blyga och tystlåtna? Jag läste det i någon artikel om fördomar.

Varför? Vad är de egentligen rädda för? (nu ska jag inte säga att jag inte är blyg, haha, men man påverkas ju utav allmänheten. Jag hade en kompis som bodde i USA i fyra år och när hon kom hem var hon helt förändrad)

21 apr. 2007 09:24:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag såg också programmet. Visst var det en stor skillnad :)

21 apr. 2007 12:13:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Mia: Ellerhur! Jag kände mig mer glad än henne och hennes anhöriga haha!

Anna: Jo, så är det förstås! Galet vilken stor skillnad det kan vara. Jag har en kompis som gebomgått samma för'ndrig efter att hon bott i spanien ett par år.

Baglady: Ja, det var verkligen sotr skillnad, synd bara atthon inte verkade uppskatta det haha...

21 apr. 2007 14:16:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->