ETIKETTER

tisdag, september 03, 2013

23 situationer du bara känner igen om du är student

Jag måste bara re-blogga detta inlägg som jag hittade hos VeckoRevyn! Skrattade faktiskt rakt ut ju längre ner jag kom. Antingen är jag riktigt jädra trött, eller så är det faktiskt roligt. :) Enjoy!

1. När du vinkar av dina föräldrar från nya studentrummet. 

2. Hur du egentligen känner dig... 

3. På morgonen första nollningsdagen.
 

4. Samma eftermiddag.
 

5. När det visar sig att personen du hånglat med på nollningen läser samma kurs som du. 

6. När läraren frågar vem som kan återge det viktigaste från förra föreläsningen...
 

 7. När du inser att en uppgift skulle vara inlämnad klockan 12 på dagen, inte 12 på natten. 

8. Och när du sedan accepterar att du aldrig kommer hinna...
 

9. När CSN-pengarna kommer in på kontot.
 

10. Två dagar senare... 

11. När du ser din totala studieskuld... 

12. När du får reda på att det finns något som heter bostadsbidrag. 

13. Hur du känner dig dagen efter din första nationssittning. 

14. Minuterna innan en salstenta.
 

15. När du sedan får ett G på tentan och din pluggkompis får VG. 

16. När du googlar din hemtenta och hittar alla svaren...
 

17. När du inser att personerna du delar korridor med festar 365 dagar om året. 

18. När någon ställer en fråga precis när lektionen slutar.
 

19. När en ny micro installerats i det gemensamma lunchrummet.
 

20. När du får veta att det delas ut gratis block och pennor i kansliet.
 

21. När du precis ska sova och inser att du glömt en uppgift som ska vara klar i morgon.
 

22. När du vet var och när ditt span vanligtvis brukar plugga. 

23. När du inser att en kompis har betalat för en öl mer än du under en utekväll
- och glömt bort det.
 

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym sa...

HAHAHAHAHA! Kan inte ens bestämma mig för vilken som är bäst av dom alla!

4 sep. 2013 23:43:00  
Anonymous Anonym sa...

HAHAHA!!!!

5 sep. 2013 14:22:00  
Anonymous tindra sa...

Alltså jag har suttit o skrattat som en hyena här! den var så bra!! Jag känner igen mig iaf :)

8 sep. 2013 18:30:00  
Anonymous Helena Ö sa...

Åh, underbaaaart!!!

9 sep. 2013 16:47:00  
Anonymous Pärlan sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Så sjukt bra!!!!

19 sep. 2013 21:26:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->