ETIKETTER

söndag, februari 17, 2013

Zara Larsson - Sveriges Rihanna

För några veckor sedan hittade jag Zara Larsson på Spotify. Sedan dess har jag spelat sönder hennes skiva, speciellt låtarna "Uncover" och "When Worlds Collide". Vilken röst hon har, påminner starkt om Rihanna vilket hon säkert har fått höra många gånger. Tydligen vann Zara svenska Talang 2008 när hon bara var 10 år. Nu är hon 15 och är aktuell med albumet "Introducing". Det är rätt så givet att den här tjejen kommer att bli riktigt stor med den fantastiska rösten. Här nedan kan du lyssna på mina två favoriter:


Etiketter:

4 Comments:

Blogger Chanel sa...

Nej, Maria, nu tycker jag du överdriver lite :) Zara må ha en fantastisk röst, men att jämföra henne med Rihanna är att gå lite långt :)
Båda har fantastiska röster, och jag verkligen älskar Rihanna, men jag tror att Zara fortfarande har långt att gå när det gäller att förmedla känslor genom musik, något jag anser Rihanna gör i varenda låt hon släpper.

18 feb. 2013 11:40:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Chanel: Jag tycker helt ärligt att hennes röst liknar Rihannas väldigt mycket, och jag är inte ensam med tanke på alla kommentarer hon fått under sina youtube-klipp och de artiklar som skrivits om henne. Ibland när jag hör hennes låtar, speciellt "When world collide", så brukar jag tänka att detta låter som en Rihanna-låt, haha. :) Jag kanske borde ha satt ut ett "?" efter "Sveriges Rihanna" för självklart ÄR hon inte Rihanna. Håller med dig om att hon nog har en bit att gå och det ska bli spännande att följa utvecklingen. :)

18 feb. 2013 13:00:00  
Anonymous Marie sa...

Älskar verkligen hennes låt Uncover. Så otroligt bra röst :)

18 feb. 2013 17:02:00  
Anonymous Anonym sa...

nej rihanna bäst

23 juni 2013 22:13:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->