ETIKETTER

onsdag, januari 30, 2013

Vår nya sänggavel + pall

Så här står gaveln just nu i väntan på att få bli upphängd...
Egentligen hade jag inte tänkt visa bilder på vår nya sänggavel med tillhörande bänk förrän allt var på plats. Men eftersom det har varit så många som frågat samma fråga om och om igen så gör jag ett undantag. Får visa nya bilder sen när allt är färdigmonterat.

Har varit jättekräsen under jakten på den rätta sänggaveln. Det har funnits många att välja mellan i just chesterfield-mönster, men jag tycker inte att alla är lika snygga. Och då syftar jag på själva "vecken" mellan knapparna. Vecken på möblerna som jag köp är riktigt välgjorda och nästintill identiska, vilket en perfektionist som jag gillar, haha. Exempelvis så gillar jag inte alls vecken på den här gaveln, men smaken är ju som baken och tur är väl det, för annars skulle det se likadant ut hemma hos alla.

Det är många som frågat var jag inhandlat möblerna och vad de har kostat. Både sänggavel och bänk är köpa från Möbelhandlarn här i Örebro. Angående pris så vet jag faktiskt inte exakt eftersom vi köpte en massa andra möbler också och fick ett paketpris för allt. Men gaveln ligger runt 5 200 kr och pallen runt 6 700 kr skulle jag tro.

Etiketter: ,

11 Comments:

Anonymous Lindouo sa...

Verkligen jättefina Mary!

31 jan. 2013 00:26:00  
Anonymous Anonym sa...

va fina...okey...jag bor i örebro län med...vf har du ej bild på din män ..hoppas det är lugn för dig frågan

31 jan. 2013 00:43:00  
Blogger Chanel sa...

Åh, vad snyggt! :D Jag ❤ sådana pallar och sänggavlar! :)

31 jan. 2013 07:18:00  
Anonymous Natta sa...

Guuuuu vad fint!! Riktigt snygga var dem!
Maria har lite frågor som jag hoppas få svar på.... ser att tyget är i vitt och i sammet? Eller?Alla säger att det är svårt med ett sådant ljust tyg o material eftersom det kan bli fläckar o dammar mkt. Vad säger du? Och en annan sak ..vad har du för säng (färg) så svårt om man köper allt separat sådär..Man vill ju att allt ska matcha ihop! Ha en fin dag kram

31 jan. 2013 08:32:00  
Anonymous Anonym sa...

Ohh så fint :)

31 jan. 2013 15:53:00  
Anonymous Victoria sa...

Så fina! Har varit på jakt efter liknande ett tag men inte hittat någon jag är nöjd med. Ska bli kul att få se resultatet sen

31 jan. 2013 17:15:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Lindou: thanx dear!

3 mars 2013 11:16:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Chanel: Taaack, me too! :D

3 mars 2013 11:16:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Natta: TACK! :D Bra frågor! Jag ska ta upp det i ett eget inlägg och visa hur jag löst det =) Kram

3 mars 2013 11:17:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Tack!!

3 mars 2013 11:17:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Victoria: Tack! Lovar att visa mer när allt är på plats!

3 mars 2013 11:17:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->