ETIKETTER

söndag, december 23, 2012

Marias önskelista 2012

23 december! Hjälp, vad snabbt dagarna går, snart är det jul! Längtar till att få fira med nära och kära. Egentligen önskar jag mig inget speciellt till jul, när jag behöver eller vill ha något så brukar jag oftast köpa det ändå, haha. Men eftersom jag ville göra ett roligt och ytligt kollage, så satte jag ihop grejer som jag vill ha och som jag nog kommer att köpa/få framöver. Mycket tillhör mina vardagsköp (exempelvis sminket som jag redan har men behöver påfyllning på), men så har jag även inkluderat några framtida inredningsköp till vår bostad. Som vasen från Svenskt Tenn och lampan från Kartell. Jag var först inne på att köpa den vita lampan med guldpläterad insida, men efter att ha sett den i verkligheten så ångrade jag mig direkt. Not that great...
  • Den där boken från Chanel är ett måste hemma hos mig, du minns väl varför
  • Parfymen från Guerlain är min signaturdoft och den börjar ju ta slut nu så därför önskar jag mig en ny flaska. Bar denna doft när jag gifte mig, eller?! 
  • Tvålpumpen har jag spanat in på stan och om jag känner min man rätt så ligger den redan inslagen under granen, hahaha! 
  • Nattcremen från Mary Kay är den bästa jag testat, vilken lyster man får av den! En riktig mirakelprodukt som jag kommer använda livet ut. 
  • En rykande färsk nyhet hos Mary Kay är den genomskinliga läppennan. Är såååå nyfiken på den eftersom man kan använda denna till läppstift i alla möjliga färger. Nu behöver man inte köpa en läppenna för varje färg man använder. Den är genomskinlig och hjälper läppstiftet att sitta på plats innanför linjerna.
  • Håroljan från Kérastase kickar alla håroljors ass med hästlängder. Förutom att den doftar himmelskt så är den berikad med 4 olika oljor som ger näring och vårdar håret.
  • Receptboken Lomelinos Tårtor vill jag ha! Jag älskar att baka tårtor och det här verkar vara tårtornas Bibel enligt mig. Har hunnit bläddra lite i den i butik. Måste. Ha. Den. Punkt.
  • Jag samlar på porslin från Jelly Bean och nu vill jag ha ett tårtfat i vitt.
  • Femtio nyanser av frihet är den sista boken i trilogin av E. L. James. Den kommer inte ut förrän den 3 januari, men vem vill inte ha julklappar i januari? ;-)
  • Min primer börjar ta slut, Photo Finish från Smashbox är the best of the best. För jag har verkligen testat alla märken! Det finns en anledning till att detta är den mest använda primern i Hollywood.
  • Slutligen så har jag spanat in dessa klackar från Zara, hur heta är de inte? Och lagom hög klack dessutom!
Idag har julen tyvärr blivit en väldigt materiell högtid och det är lätt att glömma bort att det finns människor som har det mycket värre än oss. Ingen av oss behöver det vi önskar oss i julklapp för att leva ett friskt och långt liv. Så slutligen ber jag dig att göra som jag och köpa en liten gåva i UNICEFs gåvoshop. Det billigaste i shopen är ett myggnät för 41 kr som skyddar barn mot malariamygg under natten. Köp det. Eller varför inte 100 påsar vätskeersättning för 65 kr. Det är knappt en lunchkostnad för oss.

Etiketter: , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Hej Maria!
Undrar varifrån din nya möbel är köppt? Så himla fin, kan du visa en tydligare bild på var du har den :) kram

27 dec. 2012 15:29:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Hej! Tack så mkt! Absolut, kan visa fler bilder efter nyår och svara på alla frågor kring den :-) Kram!

30 dec. 2012 20:50:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->