ETIKETTER

måndag, juli 09, 2012

Ray Ban Wayfarer


Ett par klassiska wayfarers från Ray Ban har stått på min önskelista ett bra tag. Jag vill ha den stora modellen som ni ser på Nicole Richie och Fergie på bilderna här ovan. Anledningen till att jag ännu inte köp ett par, är att jag inte har hittat just den storleken. De verkar vara slut överallt! Jag vet att de finns på nätet, men jag vill prova dem i butik först för att se hur de känns. Dessutom vill jag att glaset ska vara lika svart som på bilderna här ovan, och dessutom lite spegelblanka (som Fergies). Men i verkligheten är glaset grått och lite halvgenomskinligt. Konstigt! Jag besökte nämligen en butik som var återförsäljare och de förklarade att Ray Ban inte har några glasögon med helsvart glas och att dessa endast ser ut att vara svarta, men att de i själva verket är grå. Konstigt igen!
 Någon annan som vet hur det ligger till?

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger Pernilla S sa...

Jag fick höra, igår faktiskt, att äkta Ray Ban glasögon har RB inristat/stämplat i ena glaset. Hur det är med färgerna på glaset vet jag dock inte :)

10 juli 2012 16:22:00  
Anonymous Maria sa...

Snyggaste solglasögonen som finns, helt klart! Jag har för mig att Ray Ban har slutat sälja en typ av Wayferer, kanske var det den som hade svart glas? Lite osäker. Men Llcka till med letandet! :)

11 juli 2012 18:17:00  
Anonymous Anonym sa...

Hejsan det stämmer, jag har ett par Ray Ban wayfarer solglasögon som jag köpte i USA. De ser svarta ut på bilder och så men glaset är typ grå/grönt kan man säga. Det stämmer även att RB är inristat i ena glaset som Pernilla S nämnde. Jag är sjukt nöjd med mina. Dock minns jag inte vad min modell heter =)..

27 juli 2012 09:14:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: tack snälla du för hjälpen! Jag ska faktiskt köpa mig ett nytt par nu i veckan :D Kram!

27 juli 2012 10:50:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Pernilla S: Ja, det stämmer! Jag upptäckte också det för ett tag sedan. :-)

27 juli 2012 10:51:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Maria: Tack! Ska köpa mig ett par nu i dagarna :D

27 juli 2012 10:52:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->