ETIKETTER

lördag, juli 07, 2012

Inredningstankar

Varje ledig stund som jag får över går just nu till att leta möbler. När man googlar och klickar sig vidare från länk till länk, så hamnar man tillslut på utländska sidor som säljer ovanligt snygga möbler. Jag drömmer mig bort flera gånger och hittar ett flertal olika inredningsstilar som faller mig i smaken. Bilden här ovan är ett exempel på vad jag fastnat för. Hur snyggt är det inte?! Men tänk att inreda i den stilen? Det skulle inte bara bli väldigt dyrt, det skulle nog också kännas för mycket till slut och jag skulle nog tröttna så småningom.

Eftersom vår förra bostad inreddes med en modern och minimalistisk stil, är jag nu sugen på en mer klassisk inriktning med inspiration från Frankrike. Men det är svårt att nöja sig med det utbud som idag finns, speciellt om man har en viss bild i huvudet som man går efter. Men det har gått bra i möbeljakten. Nu har vi bara matbord, stolar, mattor och vardagsrumslampa kvar att hitta.
Det är väl de grejer som är mest akuta. På sikt vill jag även byta ut vår sängram till en sänggavel och köpa till ett sminkbord + matchade byrå till sovrummet. 

Förresten, det är kanske dags för mig att visa upp lite bilder nu när vi fått lite mer ordning på stället?

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym sa...

det tycker jag att du ska !

ska bli väldigt kul att se :)

7 juli 2012 14:37:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->