ETIKETTER

torsdag, mars 29, 2012

Vi har köpt ny lägenhet!


Nu ska ni få höra: Vi har köpt ny lägenhet! Ni anar inte hur glada vi är för att vi funnit den här fina bostaden som ligger mitt i city. Budgivningen höll på i en hel vecka (men det kändes som en månad!) och när vi tillslut vann, kändes det sååå overkligt! Lite läskigt faktiskt, men åh så skönt! I dagsläget bor vi i en hyresrätt så det känns jätteskönt att få äga sin egen bostad. Vi flyttar till sommaren, yaaaaay! Längtar ihjäl mig till att få inreda vårt nya hem. Kommer köpa helt ny interiör och jag vet precis vad jag vill ha! Så framöver kommer ni att få ta del av fler inlägg inom inredning, hoppas ni vill följa mig under denna resa. :-)

Etiketter: , ,

22 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Grattis till den nya lägenheten!

Nu till saken. Jag vill berömma dig för ditt rena och fina språk! Wow, keep it up girl! Jag läser många bloggar och av alla bloggfior, särskilt utländska bloggfior, är du den enda som har så gott som perfekt skriftlig svenska. Du gör mig stolt, fastän jag inte känner dig =). Dagens unga fokuserar inte på sin skrivning. Min generations invandrartjejer är så dåliga på svensk grammatik, och skriftspråket rent generellt för den delen, att det får mig att undra vad de har gjort i skolan! Det är pinsamt vad vissa har bristfälliga kunskaper i det svenska språket. Många gör sig till och vill låta som svenskar låter när de pratar men när de väl skriver på svenska så produceras något ytterst katastrofalt. Jag kan nämna en del bloggar, även såna som du själv följer, men vill inte vara elak =p

Så, du ska vara stolt över dig själv!

/En irakisk kvinna, snart färdigutbildad gymnasielärare i svenska, på 26 år

29 mars 2012 22:12:00  
Anonymous Eva sa...

Å vad roligt! Det är ju en helt fantastisk känsla när man köper sin första bostad och får möjlighet att fixa och inreda något som man faktiskt äger. Det ska verkligen bli roligt att följa dig och se hur du/ni inreder! Grattis och lycka till!

29 mars 2012 23:04:00  
Anonymous Anonym sa...

Stort grattis! vad kul, bor själv centralt i Örebro, underbart att vara så nära till stan ;)

29 mars 2012 23:32:00  
Blogger Faruschka sa...

Wohoo grattis!

30 mars 2012 08:34:00  
Anonymous Lexi sa...

Gud va roligt!! Grattiiiiiiiiiis!! =) Det ska bli jättekul att få ta del av all inredning och dylikt nu=)

30 mars 2012 09:55:00  
Anonymous Ida sa...

Ve kul! GRATTIS! Vi ska flytta i maj så nu kan vi båda peppra inredning. Så nice!

30 mars 2012 10:01:00  
Anonymous Linda sa...

Stort grattis fina! Det ska bli kul med lite heminredningstips =)

kram

30 mars 2012 10:45:00  
Anonymous Caroline sa...

Grattis och oj vad skoj det skall bli och följa hur du kommer att inreda erat nya hem :)

Trevlig helg!

30 mars 2012 16:01:00  
Anonymous Anonym sa...

STORT GRATTIS TILL DET NYA LÄGENHETEN.
KRAM

30 mars 2012 17:31:00  
Anonymous ALEXANDRA sa...

Åh grattis, vad roligt. Ser fram emot en drös inredningsinlägg :)

30 mars 2012 21:13:00  
Anonymous Maria sa...

Grattis till lägenheten! Ser fram emot inredningsinlägg :)

31 mars 2012 15:28:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Wow, tack snälla du för dina ord! Du anar inte hur glad jag blev av att läsa din kommentar. Jag förstår vad du menar och kan hålla med dig om att dagens unga idag inte anstränger sig för att skriva korrekt. Även om det här är en "avslappnad" blogg så tycker jag det är viktigt att man i verkligheten kan stå för hur man skriver. Jag brukar egentligen inte ens tänka på hur jag skriver, det faller sig naturligt för mig eftersom jag i mitt arbete skriver väldigt mycket texter. Men tack snälla du ännu en gång, det värmer verkligen att du tog dig tid att berätta detta för mig! :-) Blir också väldigt stolt över att du, som utländsk, blir gymnasielärare i svenska! Ambitiöst! Lycka till med studierna och jobbsökandet! Kram

31 mars 2012 21:18:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Eva: Oh, ja, det är rätt så obeskrivligt egentligen. Du har helt rätt, längtar så efter att få inreda vårt alldeles egna hem. Tack snälla! Kram

31 mars 2012 21:19:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Tack så mkt! ja, jag kan tänka mig det. ska bli riktigt skönt :-)

31 mars 2012 21:19:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Faruschka: Tack :-D

31 mars 2012 21:19:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Lexi: Tack så mkt gumman! :-D Ser fram emot det!

31 mars 2012 21:20:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Ida: Men åh, vad roligt! Ser fram emot att inspireras av dig! Kram!

31 mars 2012 21:20:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Linda: Tack så mkt söta du! Jag längtar verkligen! :-D kram!

31 mars 2012 21:21:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Caroline: Tackar! Hoppas du kommer gilla det :-) Trevlig helg!

31 mars 2012 21:21:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: TAAAAACK! :-D

31 mars 2012 21:21:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Alexandra: Tack sötaste du! Det ska verkligen bli jättekul! :D

31 mars 2012 21:23:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Maria: Tackar, tackar! Det blir nog en hel del! :-)

31 mars 2012 21:23:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->