ETIKETTER

onsdag, mars 28, 2012

De gick sönder!

Halluuuu! Bloggen har verkligen fått lida denna vecka, men det fina vädret har hållit mig borta. Vi fick även besök av släktingar från Tyskland så vi har mest umgåtts med dem. Sen har jag haft ganska mycket jobb som tyvärr gjort att jag tappat suget för att sitta framför datorn även på fritiden. Men det gör inte så mycket, jag har roliga arbetsuppgifter så det jämnar ut sig. Ska verkligen försöka bli bättre på att blogga regelbundet. Varje gång jag träffar någon så klagar de på att jag bloggar för sällan, haha. Lite roligt att alla säger samma sak. Om ni alla bara visste hur mycket tid jag lägger bakom varje kollage jag gör. Men jag klagar inte, jag tycker det är kul! Jag är lite av en perfektionist så jag skulle aldrig publicera ett kollage som jag inte är nöjd med. Nu gled jag in på ett helt annat ämne, men det blir ju lätt så, haha. Ville egentligen bara säga att jag uppskattar att just du kikar in här varje gång och läser min blogg. Vore det inte för mina läsare så hade jag nog slutat blogga för länge sedan!

Vet ni vad som hände häromdagen? Efter att ha läst på Lindas blogg att hon skulle tvätta sina stolsöverdrag, fick jag för mig att jag också skulle göra det för första gången. Vi har exakt likadana stolar från Mio (de är skitsnygga;-)) och jag har haft dem sedan november 2009, så tro mig det var verkligen dags för en tvätt. Enligt tvättrådet skulle de tvättas i 40 grader och JAG LOOOOOVAR att jag fick en riktigt dålig känsla i magen som sa att jag inte borde tvätta dem. Men jag ignorerade känslan lite halvt och tvättade dem i 30 grader istället. Gissa om jag fick en chock när tvätten var klar?! De var heeeeeeelt trasiga! Åkte i veckan ner till Mio för att reklamera och då meddelade dem att de endast kan kemtvättas. U-n-d-e-r-b-a-r-t! :-) Men eftersom det var felaktiga tvättråd så kommer vi att få nya. Skönt! Tack Mio för bra service!

Oj vilket långt inlägg det blev. Orkade ni läsa? :-H

Etiketter: ,

6 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Hej! Jag är lite nyfiken på vad du fick tag på från Marni kollektionen för H&M. Vill du visa det för oss?

28 mars 2012 21:50:00  
Anonymous Eva sa...

Känner som du med bloggandet, ibland orkar man inte och ibland har finns det ingen inspiration, men man får försöka låta bli att känna någon press.

Tråkigt med dina stolsöverdrag och dåligt att dom säljer sånt skit. Upptäckte att Ikea nästan bara har kemtvättrekommendation på sina sofföverdrag numera - jättedåligt! Nu ska vi köpa nya till våra Ektorp-soffor och då tänker vi köpa från Bemz.se där överdragen är krympta, fläckskyddsbehandlade och går att tvätta i maskin och vissa är BILLIGARE än Ikeas egna...

Jättegullig teckning förresten! Var har du hittat den? Eller du kanske har tecknat själv?

29 mars 2012 06:41:00  
Anonymous Linda sa...

Hej Maria!

Oj gick dina sönder? Men mina överlevde det hände ingenting med stolöverdragen. Märkligt! Hehe men de är snygga jag håller med dig. Är bara lite missnöjd med bordet, minsta lilla repa syns och så fort man lägger sitt finger på bordet så blir det fett avtryck. Men överlag jätte nöjd speciellt med stolarna.

Puss o kram

29 mars 2012 11:50:00  
Anonymous Linda sa...

Hej vännen!

Tack för dina uppmuntrande ord, det värmer. Tack för tipset också hehe vad hade man gjort utan sina läsre.

Jag tvättade dem hemma och dem överlevde. Hmm jätte konstigt!

29 mars 2012 12:01:00  
Anonymous Anonym sa...

Hej
Om ditt överdrag så kemtvätta alltid om där är ett (p)i tvätt rådet,eller wet-care (w) som är ett nytt sätt att tvätta.
Det funkar så att allt som ska kemtvättas går att vattentvättas i en speciell maskin (kan krympa pytte lite)men för det mesta inga problem, det ar extra bra om du har spillt något med protein i för det tar ej kemtvätt.Men vist står det att du kan tvätta i vatten så ska det gå,annars ska du reklamera varan.
För mer info gå in på Tvatt-2000.se.
Mvh
Magnus

31 mars 2012 00:32:00  
Anonymous Anonym sa...

Hej
Ett tillägg till Evas inlägg är att Ikeas tyger bleks lätt i vatten,får en urtvättad struktur därför rekommenderas kemtvätt för att bevara färgerna så länge det går.Men har man spillt eller kladdat ner på anat sätt så kan man wet-clen istället.
Mvh
Magnus

31 mars 2012 00:46:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->