ETIKETTER

söndag, februari 05, 2012

Scones

I morse steg jag upp hur tidigt som helst för att baka färska scones. NOOOOT! Haha. Jag har många gånger fått komplimanger för att jag bakar så goda (och snygga!) scones. Men om sanningen ska fram så fuskar jag genom att använda en färdig mjölblandning från Kungsörnen. (Jag gillar egentligen inte färdiga mix-blandningar, men den här så, sååå god. Mycket godare än när man bakar själv!) Det är bara att tillsätta vatten, röra om och forma små bullar. Hur enkelt som helst! Det står att det blir fyra scones på förpackningen, men de blir jättestora så jag brukar forma sex-åtta mindre istället. De smakar såååå gott, ni anar inte!
En gång testade vi att använda degen till att baka pizza (som man tydligen också kan göra). Smakade inte lika gott kan jag tala om. Nää, föredrar att baka min egen pizzadeg från scratch, det blir mycket godare.



Etiketter:

6 Comments:

Blogger Victoria - My life My Love sa...

Mums måste jag testa nästa helg när maken är ledig.

5 feb. 2012 19:55:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Victoria: Ja, gör det! Hur gott som helst =)

6 feb. 2012 12:03:00  
Anonymous Anonym sa...

Va gott!! Härliga vår blommor mitt i vinterväder!!

6 feb. 2012 14:47:00  
Anonymous Petracecilia sa...

Vilken härlig frukost!!

7 feb. 2012 00:39:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Ja, jag älskar att ha färska blommor hemma!

8 feb. 2012 14:55:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Petracecilia: Det var supergott! :)

8 feb. 2012 14:55:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->