ETIKETTER

onsdag, februari 08, 2012

Ladurée öppnar i Stockholm!


Här kommer en glad nyhet! Franska Ladurée ska äntligen öppna upp en butik i Norden. Och inte var som helst i Norden, utan i Stockholm! Just nu söker de personal till butiken och om du är sugen på att söka kan du läsa mer här och här. Skynda, för snart går ansökningstiden ut!

Ladurée kommer att öppna upp nu under våren, men de vet inte var ännu eftersom de fortfarande letar på en bra lokal i centrala Stockholm. Om de öppnar ett café eller endast en butik har de inte beslutat om ännu. Allt beror på vad de hittar för lokal eftersom de vill återskapa den fina Ladurée-atmosfären.

Själv har jag ännu inte smakat just Ladurées kända macarons, så jag ser verkligen fram emot att besöka butiken i Stockholm när den öppnas. Macarons har ju blivit väldigt populärt de senaste åren, framför allt bland oss bloggare. Så det ska bli kul att se what the fuss is all about, haha!

För er som undrar så är macarons små runda kakor gjorda på äggvitor, mald mandel, florsocker och socker. De har en marängliknande konsistens och fyllningen emellan kaklagren består av smörkräm. Macarons finns i en massa olika smaker och härliga färger.

Etiketter: ,

5 Comments:

Anonymous Anna sa...

Då får vi ses på en fika när de öppnat tycker jag!

8 feb. 2012 21:43:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anna: Det kan du ta och skriva upp! :D Kram

8 feb. 2012 21:59:00  
Anonymous Anonym sa...

Smakade för någon vecka sedan när vi var på Harrods. Jäääättegoda! Å andra sidan vet jag inte om de skiljer sig å markan fr andra macarons. Åt ju massa macarons som liten, så jag är mest förbryllad över hypen. :o)
Puss och kram
Eli

8 feb. 2012 22:21:00  
Anonymous tindra sa...

Kul! Är inte så förtjust i Macarons alls men dem har snyggt koncept & man känner igen deras logga,boxarna & dem lyxiga bakverken :)
Går det bra om jag snor nyheten ;) & bloggar om det i min blogg???

9 feb. 2012 08:11:00  
Anonymous Emanuel Almroth sa...

Där tänker jag fika! Yippie!

10 feb. 2012 16:33:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->