ETIKETTER

söndag, januari 15, 2012

Superenkel efterrätt med äpplen

Jag tänkte tipsa er om en efterrätt som är enkel att laga och såååå himla god. Man behöver endast ett fåtal ingredienser och om man tycker om äppelpaj så tror jag nog att man kommer tycka om det här också. Jag brukar göra detta när man inte har något att bjuda på här hemma vid spontana tillfällen då man umgås på kvällarna.

Börja med att SKALA och skiva äpplena. Som ni ser på bilden så testade jag denna gång att ha kvar skalet och det var helt okej, men jag tycker nog att det blir godare när man skalar dem. Lägg sedan äppelskivorna i en skål och krydda med kanel och honung. Blanda om så att äpplena täcks av "marinaden". Stek dem sedan i lite smör tills de har blivit mjuka. Servera med valfri vaniljsås. Superenkelt och riktigt mumsigt!




Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Eva sa...

Mmmm, ser jättegott ut! Enkelt och bra, det ska jag definitivt prova eftersom jag verkligen gillar äpple ihop med kanel!

16 jan. 2012 06:14:00  
Anonymous Anonym sa...

Ska testas :D

16 jan. 2012 20:51:00  
Anonymous Anonym sa...

Mmm jag ska också testa....

25 jan. 2012 00:16:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->