ETIKETTER

onsdag, december 07, 2011

Marni ska gäsdesigna för H&M


Här kommer en nyhet som de flesta av er kanske redan känner till. För en vecka sedan släpptes bomben att ännu ett italienskt modehus ska gästdesigna för H&M, nämligen Marni. Lyxmärkets grundare och kreativa ledare, Consuelo Castiglioni, berättar hon har skapat en kollektion med nytolkningar av deras klassiska favoriter i material och mönster som är typiska för Marni.
"Jag älskar mönster och har som vanligt kombinerat mönster och färger, till exempel moderna tribalmönster mixade med Bauhaus-inspirerad grafik och sportiga, praktiska detaljer", säger Consuelo Castiglioni."
Jag vet att detta är ett drömsamarbete för många, men när det kommer till kläder så är jag själv tyvärr ingen "mönster-tjej". Marni är kända för sina avancerade mönster, men i jämförelse med exempelvis Versace-kollektionen så tror jag att denna kollektion kommer att bli mer dressad och smakfull. Så det ska ändå bli väldigt intressant att se om plaggen faller mig i smak.

Men jag är ändå glad över samarbetet eftersom jag fullkomligt älskar Marnis smycken. Deras halsband har jag bloggat om tidigare. Så jag hoppas på en massa läckra halsband! På bilden i mitt kollage så skymtar man ett spännande halsband på modellen. Hoppas det är snyggt! :-)

Vårkollektionen kommer att innehålla plagg för både dam och herr, samt smycken, skor, väskor och scarves. Den 8 mars 2012 släpps kollektionen på nätet och i ca 260 butiker runt om i världen.

Ser ni fram emot samarbetet och tror ni det blir en lyckad kollektion?

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Anna sa...

Jag tror mer på den här än Versace! Fast det kanske ska tilläggas att jag AVGUDAR mönster, haha. Mycket tjusigt kollage!

7 dec. 2011 17:30:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->