ETIKETTER

måndag, september 12, 2011

Mitt stora feta syrianska bröllop


Hallå allihopa!
Hoppas att ni alla haft en bra start på veckan. Idag var det min första dag på nya jobbet. Det gick strålande bra och jag trivs redan med kollegor och arbetsuppgifter. Är dock jättetrött, vilket är naturligt eftersom jag har matat in massa ny information i huvudet. Har dessutom lite att fixa inför imorgon, men det berättar jag mer om då! ;-)

Läste att "Mitt stora feta syrianska bröllop" snart har premiär på Tv 3! Närmare bestämt måndagen den 17 oktober kl 21:00. Haha, kommer att bli hur kul som helst att följa!
Någon av er som planerar att titta på programmet?

Etiketter: ,

10 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Lycka till med det nya arbetet!
Kram

12 sep. 2011 22:09:00  
Anonymous laurie sa...

Jag kommer lätt följa den! :D hoppas allt är bra med dig maria!
kram

13 sep. 2011 00:00:00  
Anonymous Anonym sa...

Bävar inför detta!
Har en känsla av att programmet kommer utgöra basen för en massa fördomar om Assyrier/Syrianer eller stärka den redan befintliga bilden/stereotypen.

Värst av allt är att paren som deltar i ett sånt program FÖRMODLIGEN är extremt over the top, materialistiska, ytliga och egotrippade.

Kommer nog följa programmet, men med en knut i magen... :o/
Kram
Eli

13 sep. 2011 13:20:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag kommer följa programmet, våra syrianska bröllop är så roliga!

14 sep. 2011 00:29:00  
Anonymous Al sa...

va roligt ! Jag ska absolut kolla på det :)

14 sep. 2011 09:28:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag ska titta på programmet. Jag KänneR ett par som skulle varit med. men hoppade de av, då de tyckte de blev för mycket med tv o allt. Mycket att palnera ändå, utan att ha med ett tv team också. Kan du inte lägga upp recept på cheese cake också:)

14 sep. 2011 13:14:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Förstår det, vet ju själv hur stressigt det var ;-) Här hittar du receptet: http://www.mariabloggar.se/2011/01/marias-frozen-cheesecake.html

15 sep. 2011 08:33:00  
Anonymous Anonym sa...

Hej!
Jag kommer titta på programmet o själv är jag med för att min kusins bröllop e med i programmet så kuuul :D

Ha de bra!

24 sep. 2011 00:24:00  
Anonymous Anonym sa...

Har en känsla av att programmet kommer utgöra basen för en massa fördomar om Assyrier/Syrianer eller stärka den redan befintliga bilden/stereotypen.

Värst av allt är att paren som deltar i ett sånt program FÖRMODLIGEN är extremt over the top, materialistiska, ytliga och egotrippade.

Kommer nog följa programmet, men med en knut i magen... :o/
Kram
Eli


så ligger det faktiskt inte till! min systers bröllop är ett utav paren som är med och kan konstatera att varken hon eller hennes man är som du beskrev ovan!

9 okt. 2011 16:47:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag var kanske lite för hård i min förra kommentar och jag medger att det är fel att dra alla över en kam (ber om ursäkt om jag har förolämpat någon)...men trots detta står jag fast vid min åsikt om att fördomar kommer att formas och stereotyper kommer att förstärkas, tyvärr.

Det faktum att många bland vårt folk är materialistiska och ytliga (vare sig det är medvetet eller omedvetet) får man ju ändå erkänna.
Lyssna noga på vad folk säger efter att dem har medverkat på ett bröllop.
Fokus ligger sällan på det viktigaste: Att man har fått dela en minnesvärd och betydelsefull dag tillsammans med nära och kära, för att fira att någon man håller kär har hittat mannen/kvinnan i sitt liv.
Istället handlar kommentarerna om kläderna, maten, bruden, maten, hur påkostat bröllopet var, brudens smink, maten (hahahaha), mängden gäster och ännu mer klagomål och jämförelser! Hahaha...Känns som att alla är ute efter att toppa varandra. Så ja, många bröllop blir over the top och materialistiska.

Kan ju inte säga att motsatsen har bevisats än så länge... :o/

Kram
Eli

15 okt. 2011 23:30:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->