ETIKETTER

fredag, april 01, 2011

Mitt vardagssmink!


Tänkte att det kunde bli kul med ett kollage med de sminkprodukter som jag använder till vardags. Basen består av dagcreme från Biotherm. Sedan fortsätter jag med världens bästa primer från Smashbox. Klarar mig inte utan denna produkt, den är verkligen guld värd! Mitt puder kommer från Kanebo Sensai. Har varit en trogen Kanebo-användare sedan åtta år tillbaka. Då förstår ni nog att jag är nöjd med pudret. ;-)

Min vardagssminkning är enkel med fokus på ögonen. Det är mycket sällan som jag använder ögonskugga till vardags. Istället tar jag hjälp av kajalpennan från Estée Lauder och eyelinern från Maybelline. Den sistnämnda är riktigt grym då den fungerar som en tushpenna. Mycket enkel att ha och göra med. Mascaran kommer också från Smashbox. Den separerar galet snyggt och förlänger fransarna.

Slutligen avslutar jag med lite rouge från Make Up Store (Apricot Sorbet). Den är rätt så stark så det räcker med en liiiiiten "dutt". Den ser orange ut på bilden men är mer aprikos/korallfärgad i verkligheten. Sist av allt använder jag den rosa/vita highlightern från Mary Kay. Den är riktigt bra kan jag säga. Sådär, vet inte om det var så värst intressant att veta, haha, men det var kul att göra i alla fall!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Fina produkter och fint smynk resultat!

1 apr. 2011 16:02:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->