ETIKETTER

tisdag, april 12, 2011

Blommorna hemma hos mig

Som ni läsare nog redan vet så äskar jag levande blommor. Jag försöker ofta köpa med mig lite färska blommor från stan, tycker de livar upp så otroligt mycket. De senaste dagarna har jag verkligen fullt med färska blommor här hemma så jag samlade ihop bilderna och visar dem i ett och samma inlägg.

Mannen överraskade mig med en stor blombukett i förra veckan. Så himla gulligt.

Köpte hem dessa lila tulpaner när vi handlade i söndags. Älskar verkligen den dova färgen.

Igår fick jag denna underbara bukett med olika typer av tulpaner med bud. De var från min svägerska, så himla snällt! Tack!

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Lexi sa...

Att köpa blommor är jag sjukt dålig på! Kan va för att inget lever mer än 2 dar hos mig typ, haha. Är du duktig på att sköta dem?

13 apr. 2011 09:55:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Lexi: Haha va söt! :) Jodå de brukar hålla här hemma, beror givetvis på blommornas kvalité. De från blomsterbutikerna brukar hålla lite längre än de från exempelvis mathandeln. Sen gäller det väl att se till så att de alltid har vatten, tulpaner slukar vatten! :)

13 apr. 2011 10:02:00  
Anonymous Sanna sa...

Vad är det för snyggt fodral/fack du lagt dina tidningar i??

13 apr. 2011 19:57:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Sanna: Jag älskar det, du hittar det här: http://www.mariabloggar.se/2011/02/nytt-tidningsstall-i-akryl.html

13 apr. 2011 20:18:00  
Anonymous Tess sa...

Vart har du hittat vasen med de lila tulpanerna i? Väldigt fint!
Tack för en bra blogg. Kram

15 apr. 2011 23:05:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Tess: Åh, tack själv! Den köpte jag för flera år sedan från Åhléns. Tror dock att de har kvar den i sortimentet än idag. :-)

15 apr. 2011 23:14:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->