ETIKETTER

lördag, februari 05, 2011

Nytt från Gant


Eftersom min man skulle iväg på en fotbollsmatch idag, hade jag lite egentid över. Tanken var att jag skulle ta en runda på stan och shoppa lite. Konstigt nog så tänkte jag aldrig på att stan inte har öppet längre än till klockan 16 på lördagar. Jag anlände kvart i fyra och hann i alla fall köpa de grejer som jag redan visste att jag skulle köpa. Det blev lite underkläder från DKNY som var nedsatta till halva reapriset inne hos Twilfit, och en blus som jag spanat på tidigare inne på shoppinggallerian Vågen. Skönt att jag i alla fall hann med det!

Plaggen på bilden är nya och kommer från Gant. Köpte dem i förra veckan. Det blev en grön v-ringad tröja (mitt första gröna plagg?), en vit skjorta och en kort cardigan i 100% ull. Den är sååå mjuk, love it! Dock är det handtvätt på den, lite jobbigt. Men vi har en handtvättsinställning på maskinen, undrar om man vågar testa den? Har ni någon erfarenhet kring det?

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous neli sa...

vilka fina saker =) gant har så mycket fint. synd bara att det är så dyrt =(

5 feb. 2011 21:49:00  
Anonymous Anonym sa...

Handtvättsprogrammet brukar vara jättebra, men se till att sträcka ut plagget efteråt och torka den kallt på torkställ/galge, dvs inte i torkrummet. Råkat krympa en och annan av min mans fina tröjor och koftor tills jag lärde mig, haha ;p
/Maria

6 feb. 2011 04:07:00  
Blogger Juliannie sa...

Hej Maria! Sitter och uppdaterar mig på dina inlägg eftersom jag varit borta ett par dagar... Jag brukar inte våga mig på maskintvätt på ylleplagg om de inte har den tvättsymbolen, men jag tycker det är helt OK att tvätta för hand, man kramar ju bara igenom plagget en liten stund i ljummet vatten. Glöm inte att skölja i ljummet vatten också, det vanskliga med maskintvätt är just att sköljningen sker i kallt vatten, å så sköljmedel till sist så blir tröjan mjuk och go. Men däremot är det jättebra att centrifugera i maskinen innan den hängs upp till tork! Lycka till!

9 feb. 2011 10:32:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->