ETIKETTER

fredag, januari 28, 2011

Lussekatter!!!

Hallå där! Jag har sååå mycket att blogga om men jag hinner inte! Tiden räcker inte riktigt till. Shoppade massa kläder igår som jag tänkte visa upp senare. Men får ta det när jag hinner för nu ska jag iväg på en grej!

Visar lite bilder från lussebullebaket så länge.
Det var som sagt första gången jag bakade lussekatter och jag är riktigt imponerad av resultatet. De blev saftiga, mjuka, lagom söta och riktigt mumsiga. Jag och mannen föredrar lussekatter med massa russin i degen. Vissa hatar det, andra älskar det. Vad tycker du?

Degen är fylld med russin, sååå gott!

Gula och fina!

Yum!

Nu ligger de i kakburken!

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Melissa sa...

Åååhh vad gott!

Duktigt Maria! =)

Kram,
Melissa

28 jan. 2011 13:38:00  
Blogger Juliannie sa...

De ser ju superproffsiga ut! Vad duktig du är! Jag gillar också mycket russin i degen, men det gör inte resten av familjen så jag får aldrig såna, buhu... men egentligen tycker jag bäst om att göra snurror med mandelmassa och hackad mandel som fyllning!

Trevlig fredag!

28 jan. 2011 14:37:00  
Anonymous Anonym sa...

De ser jätte goda ut! Du inspirerar mig. Jag ska också baka nu.
Kram

28 jan. 2011 16:27:00  
Anonymous Anonym sa...

Gud va gott!! ser riktigt fina ut! men...det är ju januari...så skicka hit dem!:)

28 jan. 2011 21:22:00  
Anonymous Anonym sa...

Recept please! :o)
Älskar alla Maria recept...
P&K
Eli

30 jan. 2011 11:11:00  
Anonymous laurie sa...

dem ser jätte fina o goda ut! skulle du kunna lägga upp receptet?
:)

30 jan. 2011 22:19:00  
Anonymous Mickan sa...

Mm. Så gott. :) Våra tog slut för någon vecka sen. Har aldrig bakat med russin i själva degen utan bara lagt i katterna som vanligt. Men det kanske jag skulle testa nån gång. Alltid roligt att prova nytt. :)

31 jan. 2011 12:11:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->