ETIKETTER

onsdag, december 29, 2010

Marias pepparkakshus 2010




Hallå där! Hoppas att ni alla haft en fantastiskt fin julhelg! Tänkte visa upp några bilder på pepparkakshuset som ni bad om att få se. Det var förvånansvärt ENKELT att bygga ihop det faktiskt. Haha, nu kommer många av er hata mig men helt ärligt så vart det skitlätt. Eftersom jag läst hos många bloggare att de kämpat med att limma ihop alla delar så förväntade jag mig det värsta. Men det gick som sagt väldigt smidigt. Det jag tyckte var jobbigast var att dekorera taket, fick ju nästan kramp i händerna av att pressa ut kristyren ur tuberna! Två tuber gick åt och tog slut på rekordtid. Som ni ser så är kortsidorna lite tråkiga och det beror på att krisyren tog slut. Skippade även de traditionella smartiesen och använde istället silverkulor, hjärtformat strössel och gelehallon som dekoration. För att vara mitt första pepparkakshus så är jag riktigt nöjd! Har du bakat pepparkakshus i år?

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Det var det finnaste pepparkakshus som jag har set!

29 dec. 2010 12:53:00  
Anonymous Anonym sa...

Vad fint!!

29 dec. 2010 13:05:00  
Blogger Steph sa...

Åh vad gulligt :D

29 dec. 2010 14:03:00  
Anonymous Anonym sa...

GUD VAD SNYGGT!!

29 dec. 2010 16:01:00  
Anonymous Anonym sa...

Ninos: mmmm vad gott huset är.
Lucas: Får man äta hallonen?
Från båda: Vi saknar er!!

29 dec. 2010 20:40:00  
Anonymous Mickan sa...

Så fint! :)
Gott nytt år!

1 jan. 2011 21:29:00  
Anonymous neli sa...

oj så fint =)

6 jan. 2011 00:48:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->