ETIKETTER

fredag, december 24, 2010

Från mig, till dig:


Julafton är här! Nu firar inte vi förrän imorgon på juldagen, men julafton är också speciellt. Jag vaknade för en liten stund sedan och maken ligger fortfarande och sover. Idag kommer vi nog öppna julklapparna. I min familj öppnar vi alltid den 25:e eftersom vi firar då (som resten av världen, konstigt att Norden inte gör det). Min mans familj öppnar den 24:e, och eftersom vi i år firar jul här i Örebro, kommer vi nog öppna dem idag.

Vet ni vad jag saknar? Så länge jag kan minnas har jag och min lillasyster hängt upp en julstrumpa utanför våra rum. På juldagsmorgon vaknade vi alltid tidigt för att ta reda på vad vi fått av tomten. Den var ALLTID fylld med pengar, godis och en clementin. Så här gjorde vi varje jul när jag bodde hemma. Någonstans där emellan åren började vi naturligtvis förstå att det var mamma som fyllde dem och så småningom minskade godiset i strumpan och mynten byttes ut till sedlar som blev mer värdefulla för varje år. ;-) Pengar och en clementin, varje jul! Haha! En rolig tradition som jag saknar idag! Gabi, du glömmer väl inte att hänga upp din strumpa ikväll? ;-)
Hoppas att ni alla får en riktigt fin jul tillsammans med era nära och kära.
Glöm inte vad julen egentligen handlar om!
Stor kram från mig!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Gabriella sa...

Bästa! Ska hänga upp en fotbollsstrumpa idag! haha God jul på dig sis!

24 dec. 2010 12:31:00  
Anonymous Malin sa...

God jul söta Maria! Hoppas att du hade en fantastisk helg! Stor kram!

27 dec. 2010 22:07:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->