ETIKETTER

torsdag, november 11, 2010

Nya böcker


Igår var jag ute hela dagen. Startade dagen med ett möte angående det nya projektet som jag är delaktig i. Efteråt hade jag tid över och gick lite på stan. Fixade bl.a. tavlan jag bloggade om tidigare och köpte lite nya pocketböcker. Har länge varit nyfiken på de omtalade böckerna av Paulo Coelho, så jag tänkte att det var dags att köpa ett par.

Det blev "Alkemisten" och "Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät". Vilken gripande titel! Köpte även "Mitt nya jag", av min favoritförfattare Sophie Kinsella, som äntligen har kommit ut i pocket. Som jag har väntat! Eftersom man får en fjärde bok på köpet, om man köper tre, valde jag "Diamanter är för evigt" som är skriven av författaren bakom "Djävulen bär Prada", Lauren Weisberger.
Någon som läst någon av dessa?

Etiketter: ,

6 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Har läst Alkemisten av Paulo Coelho. Rekomenderar den, den är tankevärd särskild i dessa tider!!

11 nov. 2010 16:06:00  
Anonymous sandra sa...

Har läst mitt nya jag av Kinsella och jag tycker nog att hennes andra böcker var lite roligare... på något sätt upplever jag denna som seg. Har dock inte läst just dessa två böcker av Coelho men läste b.la Veronica bestämmer sig för att dö och Segraren står ensam ... han är fantastisk!

11 nov. 2010 17:18:00  
Anonymous Petra sa...

SV: Ja det blev aldrig någon för jag hade inte tid! Men lovar att det blir en nästa vecka :) jag tycker att förra veckans var skitbra och detta va rätt roligt. Roligare än de avsnitten som varit det senaste. Barney som oftast gör det roliga men ;) Tycker du hon är snygg asså? Jag tycker verkigen inte det, och särskilt inte som blond. haha, ja jorge garcia är inte hennes man då! Jag såg några bilder och då får man se ted och marshall som unga och hurley i deras collagerum, så är väl en gammal vän. (Oj va långt jag skrev haha)

11 nov. 2010 19:44:00  
Anonymous sannaw sa...

Coelho- the best!

11 nov. 2010 21:58:00  
Anonymous jessi sa...

Jag har läst boken diamanter är förevigt, den är kanonbra!

12 nov. 2010 12:58:00  
Anonymous Sandra sa...

Du borde läsa böckerna "like the flowing river" och "the winner stands alone" från paulo coelho, de är riktigt bra!!! De heter väl ngt liknande på svenska :P

12 nov. 2010 13:38:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->