ETIKETTER

tisdag, oktober 19, 2010

Smekmånaden på Fuerteventura

Av någon konstig anledning så fick jag för mig att besöka den hemsida som tillhör det hotell vi bodde på under vår smekmånad. Vi bodde på ett jättefint hotell som var nyrenoverat och klassat som 4+stjärnigt (haha hur skriver man ut det i text, fyraplus-stjärnigt?). Jag saknar verkligen stället, vi hade det så himla bra där borta. Förutom att jag blev sjuk i slutet av veckan då, men det är en helt annan historia :-P Sitter och drömmer mig bort när jag ser de bilder som de har på sin sida. Hotellet ligger i Costa Calma och ligger på ön Fuerteventura som vi besökte. Hotellet heter Melia Gorriones och är en del av stor känd kedja. Kan faktiskt tänka mig att åka dit igen! Ajuste,får inte glömma att berätta om maten. Tänk er ett 70 meter långt buffébord vid varje frukost, lunch och middag! Och då snackar jag om fräsch och färsk mat som fylldes på var femte minut. Vi skämdes verkligen bort! Hotellets restaurang var jättepopulär då det även kom folk utifrån hotellet varje dag för att äta där. Eftersom vi var nygifta, erbjöd hotellet oss deras bästa rum och det var verkligen superfint! Ååååh jag vill tillbaka! Nu!!!

Här ovan ser ni bilder på bl.a. delar av ena restaurangen, vårt hotellrum och lobbyn.

Här ovan ser ni lite av utomhusmiljön. Lite överallt på hotellet kunde man hitta mysiga sängöar och hyddor. Hur mysigt som helst att på kvällen sitta där och ta en drink och bara umgås. På de högra bilderna ser ni lite av inomhusbaren. Även där fanns det sänghyddor.

Här ovan ser ni några av poolerna och själva hotellområdet. Hotellet ligger tio minuter ifrån stan så det är lugnt och stilla på området. Som ni ser så är det typ öken runt omkring haha. Vi som älskar att bada i hav uppskattade verkligen att det var så nära till vattnet. Man gick bara ner för en stentrappa från hotellet så var man nere på stranden! Sanden var mjuk och kritvit eftersom den transporterats via havet från Saharaöknen, coolt va? Som man kan se på bilden så fanns det en stor tennisbana och andra anläggningar som gym och spa.
Rekommenderar verkligen detta hotell!

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Lyxigt! Ser verkligen inbjudande ut...

19 okt. 2010 20:20:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->