ETIKETTER

onsdag, oktober 20, 2010

Läsarfråga: Maskerad tips?


Svart klänning = Topshop. Örhängen = Asos. Armband = Bianco.
Klackar
= Jimmy Choo. Vit klänning = Topshop.

Klackar = Christian Louboutin. Tiara = Louis Mariette. Örhängen = Asos.
Röd klänning = BikBok. Armband = BikBok. Klackar = Scorett
Läsarfråga: Jag ska på maskerad i helgen. kan du inte ge lite tips på vad jag kan klä ut mig till? :)

Det finns massa förslag på utklädnader. De gamla vanliga är djävul, ängel, polis, sjuksköterska, häxa och liknande. Dock är ju dessa rätt så förutsägbart och tråkigt faktiskt. I och med att det är maskerad, så finns det ju risk att man står där till slut och känner sig urlöjlig. Visst, är syftet med utklädnaden att bjuda på sig själv, så kanske man inte har något emot att festa hela natten iförd en blå kroppsstrumpa i hopp om att likna en smurf. Men personligen vill jag se snygg ut även om jag är utklädd ;-) Därför är mitt tips att klä ut sig till "snygga roller" som exempelvis: bridezilla, snövit, askungen, Miss Universum, Fröken Sverige osv. Förstår ni vad jag menar? :-) Nyckelorden i en sådan outfit är glitter och glamour! Det här är i alla fall mina förslag, hoppas du hittar dig en snygg outfit!

Update: Glömde ju skriva. Köp ett band i någon tygaffär och skriv sedan "Miss Universe/Sweden/valfritt ord" och använd som banderol runt axeln.

Etiketter: ,

5 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Smart idé. Då ser man jätte snygg ut och ä utklädd !

21 okt. 2010 09:06:00  
Anonymous Anonym sa...

kul med maskerad! Utklädd till djävul kan man vara ganska snygg...;)

21 okt. 2010 09:56:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Klart man kan! :) Även som ängel, sjuksköterska osv. som jag nämnde här ovan. Men detta var lite nytänk-tips, då de andra är rätt så vanliga och det finns nog risk att andra klär sig likadant.

21 okt. 2010 10:08:00  
Anonymous Sandra sa...

Hej Maria! Hmmmm... du skulle ju typ kunna klä ut dig till en kändis, typ Marilyn Monroe med vit klänning rött läppstift, eller beyonce och ha någon Guldglittrig klänning stora öronhängen, och lägga i lite extra kuddar där bak för att få det lite "roligt", cat-woman är även mkt sexigt och snyggt! Lätt att göra en mask hemma med och ha på sig ex. legging och svart body. Men skulle jag gå på maskerad skulle jag definitivt köpt en såndär grym mask som finns att köpa på accesorize, sånna maskar man ser på "tv" när de har maskerad fester.

Ha så roligt!! KRAM

21 okt. 2010 18:31:00  
Anonymous lisa sa...

tack så jätte mycket för alla tips! kul att du ville hjälpa mig maria :) nu har jag massor förslag tills på lördag.

21 okt. 2010 19:06:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->