ETIKETTER

torsdag, september 30, 2010

Sagan om Mulberry


Jag och syrran (min äldre) klev in på NK och besökte först Mulberry. Jag riktade mina steg snabbt mot den svarta Bayswatern och började genast klämma och känna efter om den kändes rätt. Tankarna svämmade över i huvudet. Ska jag köpa den här? Är den verkligen the one? Jag har suktat efter den här väldigt länge, men tänk om jag vill ha en annan istället? Jag såg på syrran och sa att vi kunde ta en runda på NK så skulle jag tänka på saken.

Vi lämnade Mulberry och gick till NKs stora väskavdelning där andra välkända märkesväskor tävlade om folks uppmärksamhet. Jag bestämde mig för att spana in Marc Jacobs, Miu Miu och Balenciaga, mina tre andra favoritväskor kommer nämligen därifrån. Efter att snabbt spanat in utbudet och eftersom de två sistnämnda inte ens fanns i butiken, tröttnade jag snabbt och sa till min syster: "Äsch, nu har jag bestämt mig, det får bli en klassisk väska och ingen trendväska, nu går vi till Mulberry".

Med ett leende på läpparna kliver jag in hos Mulberry igen och får då syn på Alexa. Fan va fin Alexa är. Men åååååååh, Bayswater eller Alexa? Tillslut står jag, min syster och det trevliga butiksbiträdet där och diskuterar, provar väskorna över armen, och försöker lista ut vilken jag ska köpa. "Alexas detaljer är så sjukt fina och unika." "Amen Bayswater passar både till vardags och till finare tillfällen." "Åh, titta Alexa kan man hänga över axeln!" "Bayswater är ju en klassiker."

OKEJ, jag väljer tillslut Alexa, den är så jäkla snygg, nej, jag tar Bayswater istället... eller vänta, vilken tog jag? Vilken tror du?

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous sandra sa...

jag tror nog bayswater ,,, iom att din syrra lånade din kopia (?) på hennes outfit nedan ... haha en chansning men ändå

30 sep. 2010 20:26:00  
Anonymous Linda sa...

Spännande att se vilken du valt =) Tänkte bara svara tillbaka också och säga att det finns några få bra kvar som är med i Idol =)..

kram kram

30 sep. 2010 21:39:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag hoppas att det blev bayswater! Alexan är jättesnygg, skulle gärna ha den också men bayswater är klassisk och den kommer att vara lika inne och rätt om 100 år så när du sitter där på ålderdomshemmet 96 år gammal kan du i alla fall skryta med att du har en riktig klassiker vid din sida....:)

1 okt. 2010 09:10:00  
Anonymous Anonym sa...

Bayswater? Klassiker!! Grymt snygg inramning av din rubrik!!

1 okt. 2010 09:15:00  
Anonymous Anonym sa...

Mycket snygg ram!

1 okt. 2010 12:17:00  
Anonymous Anonym sa...

Hoppas du tog bayswater, den är klassisk och snyggast!

1 okt. 2010 12:47:00  
Anonymous Katarina sa...

Alexa! Och du köpte en till mig också ;)

1 okt. 2010 13:09:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->