ETIKETTER

fredag, augusti 27, 2010

Det uttalas faktiskt "Rammlösa"!


Morsning korsning.
Sitter och käkar min frulle en aning sent idag. Fick syn på den här artikeln med Kronprinsessan Victoria och jag säger bara ÄNTLIGEN finns det bevis på att det uttalas "Rammlösa" och inte som ram. Konstigt i och för sig att det bara stavas med ett M då? Men, men, detta är en pik till alla jag känner som tror att det uttalas som ram. Tro mig vi har haft våra diskussioner kring Ramlösa och lakrits, haha. Förresten, säger ni lackrits eller lakrits? Jag säger lack... Jahopp, det var dagens lilla roliga det haha.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous lena sa...

haha jag säger ramlösa med ett m och kommer nog fortsätta göra de.. hahaha

27 aug. 2010 11:25:00  
Anonymous Anonym sa...

hahahah jag säger också "rammlösa", kul att prinsessan sa fel :)

27 aug. 2010 12:00:00  
Anonymous Anonym sa...

Lakrits!!

27 aug. 2010 19:40:00  
Anonymous Anonym sa...

lackrits!

27 aug. 2010 22:35:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->