ETIKETTER

torsdag, januari 28, 2010

Vitt Vaselin


Det finns många tips på hur man kan få mjuka och fina läppar. Bland annat så kan man peela eller gnugga en fuktig frottéhandduk mot dem. Detta är kanonbra tips som funkar, men för att få ett så långvarigt resultat som möjligt, rekommenderar jag att smörja in dem med vitt vaselin. Vaselinet innehåller inga kemikalier utan är baserat på enbart fett, som lugnar och mjukgör.

Jag smörjer in läpparna varje kväll innan jag går och lägger mig, vilket gör att läpparna är jättemjuka när jag vaknar på morgonen. Jag har även bytt ut mitt genomskinliga läppglans mot vaselinet, då det ger samma effekt - fast bättre (håller längre)! Vitt vaselin finns att köpa på Apoteket, 100 ml för 34,50 kr. Verkligen prisvärt!

Etiketter: ,

6 Comments:

Anonymous vesna.blogg.se sa...

bra tips faktiskt=)

28 jan. 2010 19:46:00  
Anonymous Sandra - Piffad sa...

Bra tips! :)

28 jan. 2010 21:11:00  
Anonymous Johanna sa...

tack för tipset, det där ska jag nog köpa mig :)

29 jan. 2010 08:19:00  
Blogger mumsfillibaba sa...

Tack för tipset!! Ska gå raka vägen till apoteket o köpa detta istället för deras lypsyl. Har använt mig av eight hour från elisabeth arden förut men den är så förbaskat dyr och luktar ganska illa (mest min sambo som tycker det....).

29 jan. 2010 11:09:00  
Anonymous malin sa...

clever!

31 jan. 2010 00:44:00  
Anonymous Anonym sa...

Dessutom kommer vaselin från mineralolja. Precis som bensin gör. Vaselinet kan innehålla cancerogena ämnen från reningen vilket är ett av skälen till att kosmetikatillverkarna inte får ha i hur mycket som helst i deras produkter.
Eftersom allting handlar mer eller mindre om kemi så ÄR vaselin en kemikalie och innehåller flytande kolväten. Det innehåller inga konserveringsmedel eftersom INGA petroleumprodukter blir dåliga. - Precis som bensin.

4 okt. 2011 14:04:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->