ETIKETTER

torsdag, april 16, 2009

Retuschering


Penelope Cruz, Brittany Murphy, Beyoncé Knowles & Kelly Clarkson
Tänkte börja med en ny kategori här på bloggen: Självkänsla.
Syftet med kategorin är att försöka öka självkänslan hos tjejer genom att "avslöja" hur verkligheten ser ut och att ge konkreta tips på hur man kan må bättre. Tänkte inviga kategorin med ett litet bildspel som jag satt ihop. Tyvärr försämras bildkvalitén när man gör animationer i photoshop, men det är inte bara den perfekta hyn jag vill visa i retuscheringen - det är de stora skillnaderna på kändisarnas kroppsfigurer i före- och efterbilderna. Förebilderna ser helt normala ut och speglar verkligheten, medan efterbilderna ser perfekta ut. De är färdigproducerade för att få folk att tro att deras idoler är felfria. Jag själv visste (som troligtvis många av er vet) att alla kändisbilder är retuscherade, men jag hade ingen aning om att det var så här mycket! Dessa bilder kommer från iWANEX STUDIO, kika in där och se fler före- och efterbilder på kändisar. Klicka på "portfolio".

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Helt sjukt!!!
Bra ämne att ta upp.

16 apr. 2009 12:41:00  
Blogger Kerstin sa...

Åh, vad skooooj att se...

16 apr. 2009 14:56:00  
Anonymous Nahir sa...

eeeeak brittany murphy, hon är ju ful som stryk!

bra initiativ maria! :)

16 apr. 2009 16:26:00  
Anonymous Sandra sa...

Otroligt bra!
Jag försöker också slänga in lite inlägg då och då för att stärka tjejers självkänsla.
Bland annat Doves kampanj just nu .. men även Tyra Banks tar upp mycket om självkänsla :)

16 apr. 2009 17:32:00  
Anonymous Anonym sa...

Jääääättebra ämne att ta upp! Påminner mig lite om Doves senaste kampanj, som jag verkligen uppskattar. Hade gärna sysslat med såna kampanjer som marknadsförare.
Good job!/Eli

16 apr. 2009 18:18:00  
Anonymous Malla sa...

HAHA, gud så roligt. Brittanys påsar är inte att leka med...

16 apr. 2009 21:02:00  
Anonymous louise sa...

kanonämne att ta upp, verkligen!
jag tycker tjejerna e skitfina som dom e, så himla synd att branchen inte låter dem vara sitt "vanliga snygga jag" utan skapar hela hysterin runt om!
ha en skän dag!

23 apr. 2009 10:53:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->