ETIKETTER

onsdag, februari 25, 2009

Slumdog Millionaire

Under Oscarsgalan som ägde rum i söndags, vann filmen Slumdog Millionaire hela 8 statyetter. Hade inte ens hört talas om denna film förrän galan och för en liten stund sen kollade jag upp både trailer och handling. Den verkar ju bra, ska definitivt se den! Premiär 6 mars.

Jamal Malik
, en 18-årig föräldralös kille från Bombays slumområden, är bara en fråga ifrån att vinna 20 miljoner rupier i den indiska tv-versionen av"Vem vill bli miljonär?". Men när programmet tar paus arresteras han, misstänkt för fusk. Ingen tror att han, en pojke från slummen, ska veta de rätta svaren. Desperat försöker Jamal bevisa sin oskuld och går igenom fråga för fråga för att förklara hur han kunnat känna till alla svar. För varje fråga kommer det fram en fascinerande historia om hans liv på gatorna tillsammans med sin bror, om människorna som korsat hans väg och, inte minst, historien om Latika, flickan han älskat och förlorat. I varje del av hans berättelse finns nyckeln till svaret på frågan han besvarat.

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Ok...it's settled! Du läser ju mina tankar! :o)
Ska vi se den tillsammans? Tänkte på filmen för några minuter sen.
Den måste ju vara bra om den har regerat på Oscars galan. P&K
/ Eli

25 feb. 2009 21:07:00  
Anonymous Anonym sa...

Maria! Var det du som hade gjort det där pussmun kollaget?:O Skitcoolt ju, jag hade tagit det från google..

25 feb. 2009 22:28:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag läste den där boken för ett år sedan. Riktigt bra var den och den kan jag verkligen rekommendera! Förstod inte att det var den först för boken heter Q & A egentligen men nu efter filmen kan man hitta boken under samma titel som filmen.

26 feb. 2009 08:42:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Eli: Absolut, it's a date then! ;)

Ninorta: Haha, aaa men jag förstod att du googlat den säkert =) Kram

Maria: Den verkar hur bra som helst! Gillar jag filmen så köper jag boken :D Tack för tipset, visste inte att den kom ut som bok först.

26 feb. 2009 10:45:00  
Anonymous Anonym sa...

Nice...ska vi planera ihop något med tjejerna? /Eli

26 feb. 2009 13:53:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Eli: Ja, absolut! Säg till när du kan så ordnar vi det ;)

26 feb. 2009 13:58:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->