ETIKETTER

söndag, januari 11, 2009

Filmrecension: Australia


I fredags såg jag som sagt filmen Australia med Nicole Kidman och Hugh Jackman. Gud vad den var bra! Lite lång kanske, men bra! Filmen utspelar sig under början av andra världskriget. Kidman spelar aristokraten Lady Sarah, som lämnar sitt hem i England för att hämta hem sin make som befinner sig på deras ägda mark i Australien. När hon ankommer får hon veta att hennes man mördats och att personalen som ska sköta om ägorna, medvetet saboterar för att själva kunna ta över marken. Sarah avskedar dem och beslutar sig för att stanna kvar i Australien för att driva stället... Mer än så avslöjar jag inte :) Kan säga att Hugh Jackman är en riktig snygging i filmen!

Jag tyckte om filmen! Handlingen spelar på historiska händelser. Man får bland annat ta del av hur fruktansvärt britterna behandlade aboriginerna och man får även se hur de japanska bombningarna inträffade i staden Darwin några månader efter bombningarna i Pearl Harbor. Filmen innehåller humor, kärlek, äventyr och dramatik.

Etiketter: ,

5 Comments:

Anonymous Anonym sa...

ÅH: Vill se den!

11 jan. 2009 17:07:00  
Anonymous Anonym sa...

Måste ta och se den filmen! Tror att jag ska dra med min "gamla" mormor, eftersom jag vet att hon velat se den.

11 jan. 2009 17:08:00  
Anonymous Anonym sa...

Den var jätte bra!, mango mango mango =P

11 jan. 2009 18:43:00  
Blogger Frida sa...

Har planerat att se den snart, nu blir jag ännu mer sugen =)

11 jan. 2009 20:47:00  
Anonymous Anonym sa...

Såg filmen idag för några timmar sedan, och japp... Det är inte kostigt att Jackman blev utsedd till världens sexigaste man 2008, för gosh! Han är VRÅLHET! :P

25 jan. 2009 00:10:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->