ETIKETTER

torsdag, oktober 30, 2008

7 saker du inte visste om mig...?


Såg att jag ännu en gång blivit utmanad att lista 7 hemligheter/sanningar om mig själv. En liknande utmaning fick jag i mars 2007 och när jag tittade på de saker som jag listat då, så insåg jag att de fortfarande stämmer. Därför kör vi en repris på de tre första.
  1. Jag byter dialekt beroende på vem jag pratar med - helt ofrivilligt! Pratar jag med en stockholmare får jag den dialekten. Pratar jag med någon från Linköping får jag den dialekten. Göteborg... osv...
  2. Jag blir jätte, jätte, jätttttttte kär i killar i filmer som kan sjunga bra. Jag är nog fortfarande kär i Ewan McGregor efter Moulin Rouge. Det ironiska var att precis när filmen började i biosalongen, så sa ja till min syster: "Kunde de inte valt en snyggare skådis?"
  3. Jag kan texterna till alla sånger som är med i filmen The Sound of Music utantill.
  4. Jag har aldrig varit avundsjuk på någon/något. Som person är jag innerligt glad för människor och deras lycka och om jag känner att det är något som jag också vill ha så brukar jag tänka: "Jag kan också". Hatar avundsjuka människor och har stött på en hel del sådana genom åren. Tyvärr.
  5. Jag dricker inte alkohol av den enda anledning att jag tycker att det smakar apa.
  6. Jag har stulit en gång i hela mitt liv. Jag var typ åtta & ett halvt och bytet var ett Jenka-tuggummi.
  7. Jag diggar Al Bundy. Fråga inte! =p
Jag utmanar alla som vill ta sig an utmaningen :o)

Etiketter:

11 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Har lite svårt att tro att man aldrig har känt avundsjuka. Såklart behöver man inte köra över folk för att den andra har ngt man inte själv har, men jag tror inte på en värld fri av avundsjuka. Impossible. Jag blir exempelvis avundsjuk varje ggn jag ser ngn med snyggaste svallet, det betyder inte att jag ger dem det onda ögat precis, men det är natural stuff ju att känna avundsjuka, annat vore onormalt

30 okt. 2008 18:46:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Babyloonia: Jo, men det finns olika typer av avundsjuka. En sådan slags avundsjuka som du beskriver känner nog mer eller mindre alla någon gång. Det är ju små saker som lägger sig och som man glömmer. Jag syftar mer på en större slags avundsjuka, som ex när det går bra för andra. Det har jag faktiskt aldrig känt. Jag har tvärtemot känt: "Wow, det ska jag minsann också göra/vara med om någon gång"

Angående en värld fri från avundsjuka så håller jag med. Har ju faktiskt inte ens påstått något om det.

30 okt. 2008 18:54:00  
Anonymous Anonym sa...

Haha, du är inte ensam om att digga Al Bundy! Pappa, lillebror, och jag följer "Våra värsta år" som beroende! Jag menar, är han inte klockren?

30 okt. 2008 19:17:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Emma: Hahaha, jo faktiskt! :D

30 okt. 2008 19:33:00  
Anonymous Anonym sa...

är du muslim?

30 okt. 2008 21:00:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Anonym: Nej, jag är kristen.

30 okt. 2008 21:03:00  
Anonymous Anonym sa...

Älskar Al Bundy! ;)

30 okt. 2008 21:35:00  
Anonymous Anonym sa...

Svar: håller med.

Du, efter att jag kommentera förra så märkte jag att det fortfarande är bloggerfunktionen (?) här på kommentarssidan, kan man inte spara sin information istället så man slupper fylla i hela tiden.. jobbigt

30 okt. 2008 23:28:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag är också en sådan som ändrar dialekt ofrivilligt. Folk tror ju att man gör narr av dem.

3 nov. 2008 00:30:00  
Anonymous Anonym sa...

Diggar¨åsså Al Bundy , col människa faktiskt .P

29 nov. 2008 19:07:00  
Anonymous Anonym sa...

vet du någon bra frisyr ?

20 maj 2011 13:06:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->