ETIKETTER

fredag, juni 27, 2008

Karolina Kurkova är så himla fet

När jag imorse loggade ut från min hotmail, fick se dessa bilder på vackra modellen Karolina Kurkova. Bilderna är tagna från en modevisning i Sao Paulo och det är även de brasilianska medierna som kommer med påhopp om att "hon är för fet" och att hon har "ryggfett, kärlekshandtag och celluliter". Jag som bloggare har medvetet undvikit att blogga om kroppsideal för att jag vet att det är en väldigt känslig fråga hos många. Men detta är ett undantag eftersom det här gör mig arg! Ärligt talat, vadå fet?! Hon ser mycket mer hälsosam ut än andra undenärda tandpetare till modeller. Nu säger jag inte att det är fel att vara smal, absolut inte, men det är absolut inget fel med att se ut som Karolina gör. Vilka sjuka kroppsideal vi har här i världen!

Etiketter: ,

9 Comments:

Anonymous Anonym sa...

eller huuur, varför kör de inte lika gärna på robbttar som visar kläderna?

*LOVE FROM LONDON*

moniquelondon.devote.se

27 juni 2008 13:54:00  
Anonymous Anonym sa...

Amen to your wise words =)

27 juni 2008 19:52:00  
Anonymous Anonym sa...

Tjejen är allt annat än tjock. Titta bara på benen... :/

28 juni 2008 01:42:00  
Anonymous Anonym sa...

Håller verkligen med!! Sen blir jag själv mer köpsugen av att se ett plagg eller en bikni på någon som mer ser ut som mig i kroppen!

28 juni 2008 14:05:00  
Anonymous Anonym sa...

håller helt klart med dig! hon är inte fet!

29 juni 2008 13:33:00  
Anonymous Anonym sa...

håller helt klart med dig! hon är inte fet!

29 juni 2008 13:33:00  
Anonymous Anonym sa...

Herregud!
Det är så sjukt!

För att vara "snygg" enligt idealet ska man vara pinsmal.
spelar ingen roll om du är lycklig, om du mår bra nej.

Dom flesta super modeller är så smala att det är läskigt.
Självklart finns det kurviga vackra brudar men dom tillhör minioriteten.

Hur kan man säga att tjejen på bilden är tjock? alla har väll fett ? och så ska det vara! TRÄNa om du tycker att saker hänger, få fastare rumpa osv...

jag blir så arg!!!

30 juni 2008 19:43:00  
Anonymous Anonym sa...

Hon är absolut inte fet, men i ärlighetens namn så tycker jag inte att det var särskilt snyggt att gå runt sådär på catwalken. IRL är hon skitsnygg, men på catwalken SKA man vara mer vältränad tycker jag - de har ju för sjutton betalt för att se perfekta ut.

7 aug. 2008 10:14:00  
Anonymous Anonym sa...

Usch va fet, tjejer borde träna mer!

29 maj 2009 17:31:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->