ETIKETTER

söndag, juni 29, 2008

Han som snackade med de där du vet

Idag visar tv 4 Mannen som kunde tala med hästar. Jag minns när den här filmen kom ut 1998 och alla mina vänner gick och såg den på bio. Det blev nästan samma hype som när Titanic kom ut, men bara nästan, Titanic tar nog priset haha. Anyway, jag var nog den enda (?) som kände att filmen verkligen inte var något för mig, kanske för att jag inte riktigt var en hästperson, vem vet. Har i alla fall inte sett filmen men tänkte passa på nu när den visas klockan 13:45. Ska bli kul att se Scarlett Johansson så ung, hon var bara 14 år när filmen spelades in.

The Hore Whisperer
Amerikanskt drama från 1998. När 13-åriga Grace drabbas av en ridolycka förlorar hon en del av sitt ben och Grace hamnar i en djup depression. Hennes mor, Annie MacLean, börjar misstänka att dotterns välbefinnande på något sätt är knutet till den nu psykiskt störda hästen Pilgrim. I ett försök att hjälpa sin dotter tar Annie kontakt med Tom Booker, en man som sägs kunna "tala" med hästar. Men Tom vill inte hjälpa Annie så hon beslutar sig för att ta med sig dotter och hästen till Toms ranch i Montana och han går motvilligt med på att arbeta med hästen. Åldersgräns 11 år.
I rollerna: Robert Redford, Kristin Scott Thomas, Sam Neill, Scarlett Johansson, Dianne Wiest, Chris Cooper. (Källa: tv.nu)

Etiketter: ,

7 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Sv: =)
Mm, det ska bli otroligt skönt...
Hoppas du får en fin söndag!

29 juni 2008 14:23:00  
Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Det var verkligen inte igår man såg den filmen. Men boken är bättre trots hästtjej.

29 juni 2008 17:53:00  
Anonymous Anonym sa...

vill du följa med på Liselott Westerlunds visning under sthlm fashion week. Visningen är imorgon kl 15.00!!!
Jag har en biljett över och letar sällskap.

kramar maja/leia

29 juni 2008 18:20:00  
Blogger Hanne sa...

Det var min favorittfilm;) Men så er jeg en hestejente da:)

29 juni 2008 19:00:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag gillar filmen, men såg den för något år sedan.

29 juni 2008 19:02:00  
Anonymous Anonym sa...

Tack Maria! :D Bilder kommer upp ikväll eller imorgon! :D

29 juni 2008 20:35:00  
Blogger Lovisa sa...

Ååå jag älskar verkligen den filmen!! Den handlar nästan bara om kärlek och nästan ingenting om hästar.

1 juli 2008 21:23:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->