ETIKETTER

torsdag, april 17, 2008

Min första rasistiska upplevelse

Kom hem från skolan för en liten stund sedan. På bussresan hem råkade jag ut för en obehaglig händelse. Längst bak i bussen satt två tjejer iklädda kläder som symboliserade att de hade invandrarfientliga åsikter. Helt plötsligt bröt de båda ut i sång, nationalsången naturligtvis. Sedan ropade de gång på gång "Sieg Heil" och skrattade nöjt. Själv rörde jag inte en min, sådana människor förtjänar ingen uppmärksamhet. När jag sedan klev av bussen pekade de fuck you genom fönstret och då kunde jag inte hålla mig, så jag slängde iväg en slängpuss till dem, haha.

Egentligen är detta inget att skratta åt. Det är sjukt att ens stöta på detta idag. Tyvärr finns det ganska många människor som har dessa värderingar och det skrämmer mig faktiskt. Jag har under mitt 21 åriga liv aldrig stött på några rasistiska påhopp eller liknande, idag var min första. Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite, då det faktiskt var en obehaglig upplevelse.

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Det sjuka är att dagens unga nazister absolut inte har nån aning om vad nazism innebär, men jag håller med dig, det är hemskt obehagligt.

17 apr. 2008 18:45:00  
Anonymous Anonym sa...

Usch då, känns verkligen bissart att människor beter sig sådär illa. Tycker du haterade det bra. Skit i dem liksom.

17 apr. 2008 19:11:00  
Anonymous Anonym sa...

jag hade en rasistisk upplevelse när jag var typ 8-9 år haha... en rasist jagade mig. jag med sparkcykel och han med cykel, på en GRÄSMATTA! :O sedan försökte han spotta på mig men jag rörde mig snabbt så han missade haha. skrämmande var det men iaf, jag sa till mina föräldrar och vi gick och satte honom på plats. han började snyfta.

det är egentligen synd om dem. de flesta kommer från familjer som haft problem t.ex. berusade föräldrar o.s.v. så man kan inte klandra dem att de blir som de blir. de som har rasistiska åsikter känner nog en "behörighet" hos varandra.

p.s. hahaha du gav dem ett riktigt bra tillbaka-svar på fingret :P

17 apr. 2008 20:15:00  
Anonymous Anonym sa...

usch, sådana typer är obehagliga :/ busschaufförn borde ha slängt ut idioterna.. Det är nästan värst när auktoriteter som poliser uppför sig nazistiskt, jag vet svenskspråkiga här i Finland som blivit totalt ignorerade när brott har skett, bara för att de inte kunde finska..

19 apr. 2008 15:52:00  
Anonymous Anonym sa...

men gud vad mesigt ... man ska verkligen inte ta åt sig för sånt ... själv har jag faktiskt inte upplevt något sånt än och hoppas att jag inte gör de heller.

19 apr. 2008 17:23:00  
Anonymous Anonym sa...

Du hanterade det väldigt bra måste jag säga! En slängpuss, haha hade aldrig kommit på något bättre själv. Som sagt, man ska bara ignorera sånna typer. Grow up för i helvete, det är år 2008 inte år 1945....

26 apr. 2008 17:22:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->