ETIKETTER

tisdag, februari 26, 2008

Exklusiv intervju: Erik Segerstedt

Förra veckan blev jag bjuden hem till Erik Segerstedt för ett jobb jag skulle göra för tidningen Glitter. Sjävklart passade jag på att fråga några roligare frågor för oss mode och skönhetsintresserade...

Är du modeintresserad?
- Jag bryr mig om vad jag har på mig för kläder, men jag skulle nog inte säga att jag är modeintresserad. Jag följer inga trender percis, utan köper sådant som jag själv tycker är snyggt och trivs i.

Vart handlar du kläder?
- Dieselbutiken på Biblioteksgatan är grym. Sen finns det en liten butik som heter Fancy Us på Drottninggatan. T-shirten jag har på mig nu är faktiskt därifrån (se bild). H&M är ju faktiskt grymtbra också. Jag tyckte inte om H&M tidigare, men har nyligen upptäckt att de har ett brett utbud med bra priser.

Shoppar du ofta?
- Nej, inte så ofta egentligen. Men när jag väl shoppar så gör jag det ordentligt, haha. Jag är ingen shoppingperson direkt, det är mest att jag hänger på stan och om jag hittar något snyggt så köper jag det.

Använder du dig av smink?
- Inte till vardags, men om jag ska på fest och om det ska plåtas så brukar jag använda lite. Det här med smink är en helt ny grej för mig, det var först när jag såg bilder och jämförde mig med andra och såg att jag såg så glansig ut. Lösningen är lite foundation och lite puder över det.

Tränar du något?
- Ja, jag har nyligen börjat springa igen. Tidigare brukade jag springa ofta, men det senaste året har jag varit sjuk ofta och inte haft tid helt enkelt. Så nu är det skönt att komma igång igen och få upp konditionen. Nu tränar jag 2-3 gånger i veckan.

Är det viktigt att tänka på hur du ser ut nu när du är känd?
- Det går nog inte att undvika att bli fåfäng när man utsätts för media så ofta. Jag är mer mån nu än vad jag var tidigare. Dock har jag aldrig varit särskilt utseendefixerad, men tyvärr blir man mer och mer påverkad av alla kameror och så... Det går inte att undvika riktigt...

Du fyller år snart, vad har du för planer för den dagen?
- Ja, jag fyller 25 den 20 april, och planerar någon slags fest tror jag. Troligtvis för både vänner och familj på en och samma gång. Mamma och pappa får komma hit från Uddevalla. Men festen får bli av när alla gig är över, vilket sker i slutet av april månad.
Text och foto: Maria Melle

Etiketter: ,

3 Comments:

Anonymous Anonym sa...

Haha erkänn att du försökte få en inbjudan till hans födelsedagskalas?;) haha! var det ´städat hos honom? höhö Pusselipuss!/Zalga

Ps: det går att kommentera nu;)

26 feb. 2008 16:07:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Zalga: hahaha, klart att han bjöd mig :D

26 feb. 2008 16:35:00  
Blogger Vera sa...

trevlig intervju och en lika trevlig pöjk ;)

26 feb. 2008 17:07:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->