ETIKETTER

fredag, januari 04, 2008

Mitt nya rum del 1

Jag har tidigare fått ett par mail om att ni vill se hur mitt rum ser ut. Sommaren 2007 gjorde jag nämligen om hela mitt rum totalt och jag tänkte att jag skulle visa er hur det ser ut nu. Inredningen är dock ännu inte klar än, måste köpa massa kuddar och liknande... men men. Eftersom det är många bilder, tänkte jag dela upp visningen i olika inlägg.

Vi i familjen bor i en stor villa och detta är alltså mitt rum. Eller nja, ni ser två väggar av mitt rum av totalt fyra haha =P Jag har själv målat över mina blommiga tapeter med vi färg och på ena kortsidan har pappa tapetserat upp en fondvägg. Fondväggen går i olika vita och silvriga toner och denna vägg lyfter verkligen upp hela rummet. Jag har därför valt att inreda rummet i vitt, silver och ljusrosa.

Jag gillar att fixa saker själv så därför var det riktigt kul att måla om hela rummet och måla de tidigare bruna listerna vita, både upptil och nertill. Spegeln som ni ser på den första bilden har jag också målat om till vit, den var guldig tidigare. Sängen var tidigare i ljust trä, men den blev också ommålad. En annan sak som jag satt ihop själv är den lilla bänken under spegeln. Jag har helt enkelt tagit en vit träskiva (hittade i källaren) och placerat den ovanför en massa skokartonger =)
Eget kollage med privata bilder

Etiketter:

9 Comments:

Blogger Miss Upsey Daisy sa...

Fin fondvägg! Vi har inte bestämt oss än...

4 jan. 2008 13:11:00  
Anonymous Anonym sa...

Så fint!

4 jan. 2008 13:40:00  
Blogger matilda lovisa sa...

Finfint!!

4 jan. 2008 14:05:00  
Anonymous Anonym sa...

väggen är jättefin ;) älskar tapeten =)

4 jan. 2008 14:25:00  
Anonymous Anonym sa...

åå va fin tapet!!! jättefint :D

4 jan. 2008 16:10:00  
Blogger johanna - everyday is a fashionshow sa...

Jätte fint rum. Helt klart ett rum i min smak! Gjorde faktiskt också om mitt rum i sommras :) hehe

4 jan. 2008 17:17:00  
Anonymous Anonym sa...

jätte fint rim:) älskar ljusrosa detaljer. jag målade också om själv i mitt rum för något halvår sen. Det var jätte kul :D

4 jan. 2008 17:30:00  
Blogger Maria - FashionFame sa...

Miss UD: Tack! Du får lägga upp en bild sen när ni bestämt er =)

Inmood: Tack!

Matilda Lovisa: Tack!

Kale: Visst är den :D Tack.

Jelda: Tack söta =)

Johanna: Tack, åh då fåru lägga upp bilder o visa =)

Anonym: Visst är det kul? Första gången jag tar på en så stor grej, det slutade bra iaf =)

5 jan. 2008 00:02:00  
Anonymous Anonym sa...

Jag gillar fondväggen jag också! :P

15 jan. 2008 20:48:00  

Skicka en kommentar

Hejsan! Lämna gärna en kommentar här nedan. ❤ /Maria

<< TILL BLOGGENS STARTSIDA

<--- Äldre inlägg . Nya inlägg --->